Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ilmatieteen laitoksen mukaan viikonlopun sää on vaihteleva. Lauantaina etelässä on poutaa, mutta iltapäivällä saapuu saderintama, joka leviää sunnuntaina koko maahan. Lämpötilat pysyvät 15-20 asteen välillä, mutta Lapissa tuulee kovaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ilmatieteen laitoksen mukaan viikonlopun sää on vaihteleva. Lauantaina etelässä on poutaa, mutta iltapäivällä saapuu saderintama, joka leviää sunnuntaina koko maahan. Lämpötilat pysyvät 15-20 asteen välillä, mutta Lapissa tuulee kovaa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.6.2026 klo 05:58, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Viikonloppuna odotettavissa sateita • Viikonloppuna odotettavissa runsaita sateita.
Viikonloppuna sataa paljon
Viikonloppuna sää on vaihteleva ja sateinen. Lauantaina etelässä on ensin poutaa, mutta iltapäivällä alkaa sataa. Sunnuntaina sade leviää koko maahan. Lämpötila on 15-20 astetta, mutta Lapissa tuulee kovaa.
Ilmatieteen laitoksen mukaan viikonlopun sää on vaihteleva. Lauantaina etelässä on poutaa, mutta iltapäivällä saapuu saderintama, joka leviää sunnuntaina koko maahan. Lämpötilat pysyvät 15-20 asteen välillä, mutta Lapissa tuulee…
Viikonloppuna Suomeen saapuu runsaita sateita kahden matalapaineen myötä. Sateet leviävät kaakosta kohti Lappia, ja maan itäosissa voi esiintyä ukkosta. Lauantaina tuuli voimistuu pohjoisosissa, mikä voi aiheuttaa vaaratilanteita.
Viikonloppuna sää Suomessa on harmaa ja vaihteleva. Lauantaina pouta vaihtuu iltapäivällä sateeksi, joka leviää Etelä- ja Keski-Suomeen. Sunnuntaina odotetaan kovaa sadetta ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Tuuli
Viikonlopuksi on luvassa vaihtelevaa säätä, kun kaakosta saapuu matalapaine ja saderintama. Lauantaina Lapissa sataa, mutta eteläisemmässä Suomessa nautitaan poutaisista säistä. Sunnuntaina sateet…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sateet
Viikonloppuna sää vaihtelee auringonpaisteen ja sateen välillä. Yöllä sadealue leviää etelästä suureen osaan maata, ja lauantaina kaakosta saapuu uusi sadealue. Ensi viikolla…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Viikonloppu
Ensi viikonlopun sää on epävakainen ja viilenee lämpimien säiden jälkeen. Etelästä saapuva matalapaine tuo sateita koko maahan, ja sademäärät voivat etelässä nousta…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sää
Sääolosuhteet pysyvät epävakaana, ja lämpötilat laskevat hieman. Torstaina on poutaista, mutta perjantaina saapuu runsas sadealue, joka leviää laajalle alueelle. Viikonloppuna sää voi…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Sateet
Viikonlopuksi on luvassa vaihtelevaa säätä, jossa esiintyy sekä sateita että auringonpaistetta. Etelästä nousevat sadealueet liikkuvat pohjoiseen, ja paikoin voi sadetta kertyä jopa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Sateet
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.