Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Iranin ja Yhdysvaltain rauhansopimus viivästyy, ja Ruotsissa on tapahtunut ampumistapaus, jossa kaksi lasta on saanut vammoja. Lisäksi Suomeen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tampereella tutkitaan tapausta, jossa henkilö epäillään tönäistyksi raitiovaunukiskoille. Poliisi on ottanut kiinni epäillyn tekijän. Tapausta käsitellään tapon yrityksenä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tampereella tutkitaan tapausta, jossa henkilö epäillään tönäistyksi raitiovaunukiskoille. Poliisi on ottanut kiinni epäillyn tekijän. Tapausta käsitellään tapon yrityksenä.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.6.2026 klo 23:28, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi tutkii tapon yritystä Tampereella • Poliisi tutkii tapon yritystä Tampereella • Tampereella tutkitaan tapon yritystä.
Tapon yritys Tampereella
Tampereella on tapahtunut tapon yritys. Ihminen tönäistiin raitiovaunukiskoille. Poliisi sai ilmoituksen tapahtumasta perjantaina. Epäilty on nyt kiinni.
Tampereella tutkitaan tapausta, jossa henkilö epäillään tönäistyksi raitiovaunukiskoille. Poliisi on ottanut kiinni epäillyn tekijän. Tapausta käsitellään tapon yrityksenä.
Tampereella tutkitaan tapausta, jossa henkilö epäillään tönäistyksi raitiovaunukiskoille. Poliisi tutkii tapahtumaa tapon yrityksenä ja on saanut epäillyn kiinni. Silminnäkijöiden mukaan raitiovaunu törmäsi tönäistyyn henkilöön.
Tampereen Hämeenkadulla tapahtui tapon yritys perjantai-iltana, kun henkilö tönäistiin raitiovaunukiskoille. Poliisi sai ilmoituksen tapahtumasta ja tavoitti epäillyn nopeasti. Tapahtumaa tutkitaan tapon yrityksenä.
Tampereella Hämeenkadulla tapahtui väkivaltatilanne, jossa henkilö tönäistiin raitiovaunun alle. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä, ja epäilty on otettu kiinni. Silminnäkijöiden mukaan tapahtuma tapahtui perjantai-iltana.
Tampereella Hämeenkadulla tapahtui väkivallanteko, jossa henkilö tönäistiin raitiovaunun alle. Poliisi on ottanut epäillyn kiinni ja tutkii tapausta tapon yrityksenä. Silminnäkijät kertoivat, että raitiovaunu törmäsi tönäistyyn henkilöön.
Tampereella tutkitaan epäiltyä tapon yritystä, jossa ihminen tönäistiin raitiovaunukiskoille. Hätäkeskus sai ilmoituksen tapahtuneesta perjantai-iltana, ja poliisi on saanut epäillyn kiinni nopeasti. Tapahtuma sattui Hämeenkadulla.
Tampereella tutkitaan perjantai-iltana tapahtunutta epäiltyä tapon yritystä. Hätäkeskus sai ilmoituksen raitiovaunun törmäämisestä ihmiseen, joka oli tönäisty kiskoille. Poliisi on ottanut epäillyn kiinni ja tutkii tapausta.
Poliisi tutkii tapon yritystä Tampereen Hämeenkadulla. Hätäkeskukseen tuli ilmoitus raitiovaunun törmäyksestä ihmiseen, joka oli tönäisty kiskoille. Epäilty on otettu kiinni ja tapausta tutkitaan.
Kokkolassa tapahtui väkivallanteko, jossa epäilty on 32-vuotias mies. Hänet vangittiin todennäköisin syin tapon yrityksestä ja laittomasta uhkauksesta. Väkivalta alkoi sanallisella uhkailulla ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #Taponyritys, #Väkivalta
Helsingin Vallilassa tapahtui vakava väkivallanteko, jossa miehelle aiheutui vakavia vammoja teräaseella. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä ja on pidättänyt kaksi henkilöä, joiden…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Väkivalta
Poliisi on päättänyt esitutkinnan helmikuussa Turun Varissuolla tapahtuneesta henkirikoksesta. 43-vuotias mies on tunnustanut tappaneensa 44-vuotiaan uhriin riidan seurauksena. Uhri löydettiin parvekkeelta yli…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Sodankylässä kuoli 60-vuotias mies, joka vietiin tehohoitoon. Poliisi tutkii tapausta mahdollisena rikoksena, ja epäiltyinä on kaksi miestä, jotka olivat viettäneet aikaa uhrin…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Kahdelle nuorelle on nostettu syyte törkeän henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelusta Tampereella. Nuorten epäillään suunnitelleen väkivallan kohdistamista ammattiopiston toimipisteeseen. Asiaa käsitellään…
Rikos • jaetut avainsanat: #Tampere, #Väkivalta
Poliisi on edennyt tutkinnassa sarjavalittajaksi epäillyn tapauksen osalta. Rikosnimike on tarkentunut, ja syyteharkinta voi alkaa jo syksyllä. Tutkinta liittyy muun muassa asunto-…
Rikos • jaetut avainsanat: #Tampere, #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.