Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Viikonloppuna Suomeen saapuu myrskymatalapaine, joka tuo mukanaan voimakkaita tuulia, runsaita sateita ja ukonilmaa. Sateet leviävät laajalti eri puolille maata, ja lämpötilat pysyvät viileinä. Ainoastaan Keski- ja Pohjois-Lapissa sää pysyy poutaisena.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Viikonloppuna Suomeen saapuu myrskymatalapaine, joka tuo mukanaan voimakkaita tuulia, runsaita sateita ja ukonilmaa. Sateet leviävät laajalti eri puolille maata, ja lämpötilat pysyvät viileinä. Ainoastaan Keski- ja Pohjois-Lapissa sää pysyy poutaisena.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.6.2026 klo 21:08, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Myrskymatalapaine tuo sateita Suomeen.
Myrskymatalapaine tuo sateita
Viikonloppuna Suomeen tulee myrskymatalapaine. Se tuo mukanaan voimakkaita tuulia ja runsaita sateita. Sateet leviävät eri puolille maata. Lämpötilat pysyvät viileinä, vain Lapissa on poutaa.
Viikonloppuna Suomeen saapuu myrskymatalapaine, joka tuo mukanaan voimakkaita tuulia, runsaita sateita ja ukonilmaa. Sateet leviävät laajalti eri puolille maata, ja lämpötilat pysyvät viileinä. Ainoastaan Keski- ja Pohjois-Lapissa sää…
Suomessa koetaan viikonloppuna voimakas myrsky, joka tuo mukanaan kovia tuulia, runsaita sateita ja ukkosia. Myrskyn odotetaan liikkuvan Suomen yli perjantaista sunnuntaihin, ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Myrsky
Kuivuus vaikuttaa edelleen vesistöjen tilaan ja kaivoveden laatuun. Vaikka sateet ovat parantaneet tilannetta joillakin alueilla, pohjaveden pinnat ovat matalalla erityisesti Itä-, Keski-…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomeen saapuu epävakaista säätä viikonlopuksi, kun matalapaine tuo mukanaan sadetta ja kovaa tuulta. Lämpötilat laskevat sunnuntaina alle kahdenkymmenen asteen, ja sadetta voi…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
El Niño -ilmiön ennustetaan voimistuvan ennätyksellisesti, ja sen vaikutukset näkyvät myös Suomessa. Ennusteet ovat muuttuneet vahvemmiksi kuukausittain, ja meriveden lämpötilaerot voivat nousta…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Foreca
Kuluvalla viikolla odotetaan keskimääräistä enemmän sateita erityisesti idässä ja pohjoisessa. Keskiviikkona ukkoskuurot keskittyvät maan keski- ja pohjoisosaan, ja ne voivat olla voimakkaita…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Foreca, #Sateet
Pohjois-Suomessa odotetaan sateita, kun taas etelässä aurinko paistaa. Tiistaina nautittiin helteistä, mutta viikon puolivälistä alkaen sää viilenee.
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sateet
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.