Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Opintopolku.fi-palvelussa tapahtui häiriö, joka jätti lähes kaksisataa perusopetuksen päättänyttä oppilasta ilman opiskelupaikkaa. Opetushallituksen mukaan kyseessä on inhimillinen virhe, mutta kukaan ei menetä jo luvattua paikkaansa. Häiriö liittyy erityisen tuen päätöksen saaneisiin oppilaisiin, joiden hakupisteet puuttuivat.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Opintopolku.fi-palvelussa tapahtui häiriö, joka jätti lähes kaksisataa perusopetuksen päättänyttä oppilasta ilman opiskelupaikkaa. Opetushallituksen mukaan kyseessä on inhimillinen virhe, mutta kukaan ei menetä jo luvattua paikkaansa. Häiriö liittyy erityisen tuen päätöksen saaneisiin oppilaisiin, joiden hakupisteet puuttuivat.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.6.2026 klo 14:32, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Opintopolun häiriö vaikutti opiskelupaikkoihin • Opintopolun häiriö jätti oppilaat ilman paikkaa.
Opintopolussa oli häiriö
Opintopolku.fi-sivustolla oli ongelma, joka vaikutti opiskelupaikkoihin. Lähes kaksisataa oppilasta jäi ilman paikkaa. Ongelma johtui inhimillisestä virheestä. Kukaan ei kuitenkaan menetä jo saamaansa opiskelupaikkaa.
Opintopolku.fi-palvelussa tapahtui häiriö, joka jätti lähes kaksisataa perusopetuksen päättänyttä oppilasta ilman opiskelupaikkaa. Opetushallituksen mukaan kyseessä on inhimillinen virhe, mutta kukaan ei menetä jo luvattua paikkaansa. Häiriö liittyy erityisen…
Opintopolku.fi-palvelussa on ollut häiriö, joka on jättänyt monia perusopetuksen päättäneitä ilman opiskelupaikkaa. Häiriö vaikutti erityisesti rajatun oppimäärän mukaan opiskeleviin oppilaisiin, joilta puuttui hakupisteitä. Opetushallituksesta kerrotaan, että virhe johtui…
Peruskoulun jälkeisessä koulutuksen yhteishaussa lähes 74 000 ihmistä sai opiskelupaikan. Hakijoita oli reilut 84 000, ja opiskelupaikan sai lähes 90 prosenttia. Ensimmäistä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Opetushallitus, #Yhteishaku
Perusopetuksen jälkeisen koulutuksen yhteishaun tulokset on nyt julkaistu. Hakijat saavat opiskelijavalinnan tulokset sähköpostitse, ja opiskelupaikan vastaanottaminen on tehtävä viimeistään 25. kesäkuuta 2026.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Opintopolku, #Yhteishaku
Äänekosken lukioon on valittu opiskelijat kevään 2026 yhteishaussa. Valittujen joukossa on monia nuoria, jotka ovat saaneet paikan eri koulutusohjelmista. Valintaprosessi on nyt…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Yhteishaku
Jyväskylän Lyseon lukioon on valittu 15 opiskelijaa kevään 2026 yhteishaussa. Kolme hakijaa on päättänyt pysyä nimettömänä. Valitut opiskelijat tulevat eri taustoista ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Yhteishaku
Turun toisen asteen yhteishaku oli tänä vuonna ennätysvilkas. Kaupunki tarjoaa tukea ja ohjausta nuorille, jotka eivät saaneet opiskelupaikkaa. Hakemusten määrä kasvoi merkittävästi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Opiskelupaikka, #Yhteishaku
Seinäjoen Kasperissa syttyi torstai-iltana tulipalo viisikerroksisessa kerrostalossa. Palo alkoi ylimmästä kerroksesta ja tuhosi yhden huoneiston täysin, mutta henkilövahinkoja ei syntynyt. Osa asukkaista…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.