Nimipäivä:
Raili, Raila
14°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Yhdysvallat surmasi rikollisjärjestön johtajan, ja Paramountin ja Warner Brosin fuusio sai hyväksynnän. Ukrainassa siviilit kärsivät toukokuussa.


Lankapuhelinverkko suljetaan Suomessa

Aihesivu: Lankapuhelinverkko suljetaan Suomessa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Suomessa soitetaan viimeinen kaupallinen lankapuhelu 30. kesäkuuta, kun Elisan lankapuhelinverkko suljetaan. Tämä päätös merkitsee lankapuhelimen yli 140 vuotta kestäneen historian loppua maassa. Elisan toimitusjohtaja ja Traficomin pääjohtaja soittavat viimeisen puhelun.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • IT
  • Päivitetty 12.6.2026 klo 13:18
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Suomessa soitetaan viimeinen kaupallinen lankapuhelu 30. kesäkuuta, kun Elisan lankapuhelinverkko suljetaan. Tämä päätös merkitsee lankapuhelimen yli 140 vuotta kestäneen historian loppua maassa. Elisan toimitusjohtaja ja Traficomin pääjohtaja soittavat viimeisen puhelun.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.6.2026 klo 13:18, pääluokka IT.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lankapuhelinverkko suljetaan Suomessa • Lankapuhelinverkko suljetaan Suomessa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 12.6.2026 klo 13:18.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan IT.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Elisa, #Lankapuhelin, #Traficom.

Selkokielinen yhteenveto

Lankapuhelinverkko suljetaan Suomessa

Suomessa soitetaan viimeinen lankapuhelu 30. kesäkuuta. Tämä puhelu on tärkeä, koska se päättää lankapuhelimen pitkän historian. Elisan toimitusjohtaja ja Traficomin pääjohtaja soittavat sen. Lankapuhelinverkko on ollut käytössä yli 140 vuotta.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.