Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat surmasi rikollisjärjestön johtajan, ja Paramountin ja Warner Brosin fuusio sai hyväksynnän. Ukrainassa siviilit kärsivät toukokuussa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kuvataiteilija David Hockney on kuollut rauhallisesti kotonaan 11. kesäkuuta 88-vuotiaana. Hockney oli yksi aikamme merkittävimmistä taiteilijoista, joka nousi kuuluisuuteen poptaiteen kautta 1960-luvulla. Hänet tunnettiin erityisesti uima-allasteoksistaan ja avoimesta homoseksuaalisuudestaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kuvataiteilija David Hockney on kuollut rauhallisesti kotonaan 11. kesäkuuta 88-vuotiaana. Hockney oli yksi aikamme merkittävimmistä taiteilijoista, joka nousi kuuluisuuteen poptaiteen kautta 1960-luvulla. Hänet tunnettiin erityisesti uima-allasteoksistaan ja avoimesta homoseksuaalisuudestaan.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.6.2026 klo 16:45, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Turun Sanomat, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa David Hockney on kuollut 88-vuotiaana • David Hockney on kuollut 88-vuotiaana • David Hockney on kuollut 88-vuotiaana.
David Hockney kuoli 88-vuotiaana
Taiteilija David Hockney on kuollut kotonaan 11. kesäkuuta. Hän oli 88-vuotias. Hockney oli tunnettu poptaiteestaan ja uima-allasteoksistaan. Hän oli myös avoimesti homoseksuaalinen ja kuvasi miehiä taiteessaan.
Kuvataiteilija David Hockney on kuollut rauhallisesti kotonaan 11. kesäkuuta 88-vuotiaana. Hockney oli yksi aikamme merkittävimmistä taiteilijoista, joka nousi kuuluisuuteen poptaiteen kautta 1960-luvulla. Hänet tunnettiin erityisesti uima-allasteoksistaan ja avoimesta…
Brittiläinen taiteilija David Hockney on kuollut 88-vuotiaana. Hän oli yksi merkittävimmistä nykytaiteilijoista ja tunnettu kokeiluistaan eri taiteen välineillä. Hockney sai useita kunnianosoituksia uransa aikana ja jatkoi työskentelyään kuolemaansa…
Brittiläinen taiteilija David Hockney on kuollut Lontoossa 88-vuotiaana. Hockney oli tunnettu erityisesti kirkkaanvärisistä Kalifornia-maalauksistaan ja taitavasta piirtämisestä. Hänen teoksensa esittivät usein maisemia ja ihmisten välisiä kohtauksia.
Brittiläinen taiteilija David Hockney on kuollut 88-vuotiaana. Hänet tunnettiin yhtenä nykytaiteen merkittävimmistä hahmoista, ja hänen teoksensa ovat saavuttaneet ennätyshintoja. Hockney kuoli kotonaan Lontoossa, mutta jatkoi työskentelyä kuolemaansa asti.
Brittiläinen taiteilija David Hockney on kuollut 88-vuotiaana. Hän oli yksi merkittävimmistä nykytaiteilijoista ja tunnettu erityisesti uima-allasmaalauksistaan. Hockney kuoli kotonaan Lontoossa, mutta jatkoi työskentelyä kuolemaansa asti.
David Hockney, yksi aikakautensa merkittävimmistä kuvataiteilijoista, on kuollut 88-vuotiaana. Hän nukkui pois rauhallisesti kotonaan 11. kesäkuuta. Hockney tunnettiin erityisesti öljymaalauksistaan ja hänen teoksiaan on esitelty myös Suomessa.
Brittiläinen kuvataiteilija David Hockney on kuollut rauhallisesti kotonaan. Hän oli 88-vuotias ja tunnettu modernin taiteen vaikuttajana, jonka ura kesti seitsemän vuosikymmentä. Hockneyn tunnetuimpia teoksia ovat muun muassa A…
Kuvataiteilija David Hockney on kuollut 88-vuotiaana Lontoossa. Hockney oli merkittävä nykytaiteilija, joka työskenteli seitsemällä vuosikymmenellä ja tunnettiin erityisesti värikkäistä maisematauluistaan. Hänen tunnetuin teoksensa, Portrait of an Artist, myytiin…
Brittiläinen taiteilija David Hockney on kuollut 88-vuotiaana. Hockney oli merkittävä vaikuttaja 1900- ja 2000-luvuilla taiteen kentällä. Hänen teoksensa ovat jättäneet pysyvän jäljen taidehistoriaan.
Uusi pilapiirros on saanut aikaan vilkasta keskustelua sosiaalisessa mediassa. Piirroksessa käsitellään ajankohtaisia teemoja, jotka ovat herättäneet voimakkaita mielipiteitä. Taiteilija Ilkka Vuojala on…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Olka Horilan ohjaama Harmony Sisters -näytelmä etsii pitkään tarkoitustaan, mutta löytää sen lopulta. Esitys on nähtävissä Pyynikin kesäteatterissa Tampereella. Ensi-ilta oli 10.…
Kulttuuri
Didrichsenin taidemuseossa avautuu William Morrisin näyttely, joka esittelee brittiläisen taiteilijan ja suunnittelijan monipuolista työtä. Näyttely korostaa Morrisin ajatuksia kauneudesta ja taiteen saavutettavuudesta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Tampereen taidemuseo sulkeutuu viikonlopun jälkeen ja siirtyy väistötiloihin neljäksi vuodeksi. Museon viereen rakennetaan uusi päärakennus, ja nykyinen rakennus peruskorjataan. Taidemuseo jatkaa toimintaansa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Nykytaide
Maailmankuulu taiteilija Anish Kapoor tuo massiivisen veistoksensa Serlachius-museoon Mänttään. Näyttelyn avajaisia on siirretty veistoksen suuren koon vuoksi, ja sen kuljettamiseen on tarvittu…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Säätytalossa järjestetään tänään avointen ovien päivä, jolloin ovet ovat auki aamuyhdeksästä iltakuuteen. Yleisökierrokset alkavat Säätytalon pääovilta, ja sisään pääsee, jos jonoon on…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.