Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi ja Yhdysvaltain presidentti Donald Trump keskustelivat puhelimessa. Britannian joukot ottivat haltuun Venäjän varjolaivaston tankkerin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Microsoft suunnittelee laajaa datakeskuskokonaisuutta Vaasaan ja Mustasaareen. Hankkeessa on mukana jopa 900 työpaikkaa ja se on merkittävä investointi alueelle. Suunnitelmat paljastuivat YVA-tarveharkintaselvityksestä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Microsoft suunnittelee laajaa datakeskuskokonaisuutta Vaasaan ja Mustasaareen. Hankkeessa on mukana jopa 900 työpaikkaa ja se on merkittävä investointi alueelle. Suunnitelmat paljastuivat YVA-tarveharkintaselvityksestä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.6.2026 klo 09:39, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Microsoft rakentaa datakeskuksia Vaasaan ja Mustasaareen • Microsoft suunnittelee suurta datakeskusta Vaasaan.
Microsoft rakentaa datakeskuksia Suomeen
Microsoft aikoo rakentaa suuria datakeskuksia Vaasaan ja Mustasaareen. Hankkeessa on mukana jopa 900 uutta työpaikkaa. Tämä on iso investointi alueelle. Suunnitelmat ovat nyt julkisia YVA-selvityksen myötä.
Microsoft suunnittelee laajaa datakeskuskokonaisuutta Vaasaan ja Mustasaareen. Hankkeessa on mukana jopa 900 työpaikkaa ja se on merkittävä investointi alueelle. Suunnitelmat paljastuivat YVA-tarveharkintaselvityksestä.
Microsoft aikoo rakentaa valtavan datakeskuskokonaisuuden Vaasaan ja Mustasaareen. Suunnitelmat paljastuivat YVA-tarveharkintaselvityksestä, joka on toimitettu lupaviranomaiselle. Toimitusjohtajan mukaan suunnittelu jatkuu edelleen.
Vaasa kilpaili kymmenen vuotta sitten Teslan Gigafactoryn sijoituspaikasta, mutta Tesla valitsi lopulta Saksan. Vaasan mahdollisuuksia on kuitenkin arvioitu uudelleen, ja Microsoft on…
Talous • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Microsoft
Fresh Servant Group on tehnyt historiansa suurimman yritysoston ostamalla Bama Fresh Cuts Oy:n norjalaiselta BAMA Gruppen -konsernilta. Kaupan myötä yhtiö haluaa vahvistaa…
Talous
Euroopan keskuspankki päätti nostaa ohjauskorkojaan 0,25 prosenttiyksiköllä, mikä nosti talletuskoron 2,25 prosenttiin. Pankin pääjohtaja Christine Lagarde korosti, että päätös tehtiin yksimielisesti ja…
Talous
Auton tankkaaminen on kallistunut vuoden ensimmäisellä neljänneksellä verrattuna viime vuoteen. Bensiinin hinta nousi maaliskuussa kahdeksan prosenttia, kun taas dieselin hinta kohosi 16…
Talous
Kaupankäynti SpaceX:n osakkeilla alkaa tänään. Elon Muskista saattaa tulla maailman ensimmäinen biljonääri osakkeiden listautumisen myötä. SpaceX tunnetaan avaruusraketeista ja Starlink-satelliitti-internetistä.
Talous
Elon Muskin avaruusyhtiö SpaceX valmistautuu listautumaan pörssiin, mikä voi tehdä Muskin ensimmäiseksi biljonääriksi. Yli miljoonasta suomalaisesta voi tulla yhtiön omistajia rahastojen kautta,…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.