Nimipäivä:
Kielo, Pihla
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Sveitsissä äänestetään asukasluvun rajoittamisesta, kun taas Salossa etsinnät kadonneen vanhuksen löytämiseksi jatkuvat. Sveitsissä järjestetään kansanäänestys, jossa päätetään asukasluvun…


Trump perui iskut Iraniin, osakkeet nousivat

Aihesivu: Trump perui iskut Iraniin, osakkeet nousivat

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump ilmoitti peruneensa suunnitellut iskut Iraniin. Perumisen syynä ovat korkeat keskustelut Iranin johdon kanssa. Tämän jälkeen Wall Streetin pörssikurssit nousivat merkittävästi.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 12.6.2026 klo 08:33
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump ilmoitti peruneensa suunnitellut iskut Iraniin. Perumisen syynä ovat korkeat keskustelut Iranin johdon kanssa. Tämän jälkeen Wall Streetin pörssikurssit nousivat merkittävästi.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.6.2026 klo 08:33, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä, MTV Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trump perui iskut Iraniin, osakkeet nousivat • Trump perui iskut Iraniin, pörssit nousivat.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 12.6.2026 klo 08:33.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Trump, #Iran, #WallStreet.

Selkokielinen yhteenveto

Trump perui iskut Iraniin

Donald Trump sanoi, että hän perui iskut Iraniin. Hän mainitsi, että keskustelut Iranin kanssa ovat edenneet korkealle tasolle. Tämän jälkeen osakkeet nousivat pörssissä. Öljyn hinta laski ja dollari heikkeni euroon nähden.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.