Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Lohjalla tapahtui kalastajan hukkuminen, ja Pakistan, Saudi-Arabia sekä Turkki ovat solmineet puolustussopimuksen. Iäkäs kalastaja hukkui Lohjalla perjantaina.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Wall Streetin osakekurssit nousivat torstaina presidentti Trumpin ilmoitettua Iranin iskujen perumisesta. Tämä herätti sijoittajissa toiveita sodan päättymisestä. S&P 500, Nasdaq ja Dow Jones kaikki vahvistuivat merkittävästi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Wall Streetin osakekurssit nousivat torstaina presidentti Trumpin ilmoitettua Iranin iskujen perumisesta. Tämä herätti sijoittajissa toiveita sodan päättymisestä. S&P 500, Nasdaq ja Dow Jones kaikki vahvistuivat merkittävästi.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 23:25, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trump perui Iranin iskut, Wall Street nousi • Trump perui iskut Iraniin neuvottelujen vuoksi • Trump perui suunnitellut iskut Iraniin.
Trump perui Iranin iskut, Wall Street nousi
Wall Streetin osakkeet nousivat torstaina. Presidentti Trump ilmoitti, että hän peruu iskut Iraniin. Tämä sai sijoittajat toivomaan, että sota voisi loppua. S&P 500, Nasdaq ja Dow Jones kaikki nousivat.
Wall Streetin osakekurssit nousivat torstaina presidentti Trumpin ilmoitettua Iranin iskujen perumisesta. Tämä herätti sijoittajissa toiveita sodan päättymisestä. S&P 500, Nasdaq ja Dow Jones kaikki vahvistuivat merkittävästi.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmoitti peruneensa suunnitellut iskut Iraniin. Perumisen syynä on se, että keskustelut Iranin johdon kanssa ovat edenneet. Yhdysvallat jatkaa kuitenkin merisaartoa Irania vastaan, kunnes sopu…
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on ilmoittanut peruneensa Iraniin suunnitellut iskut. Hän perustelee päätöstä neuvottelujen edistymisellä Iranin johdon kanssa. Yhdysvaltojen merisaarto Irania vastaan kuitenkin jatkuu.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on perunut suunnitellut iskut Iraniin. Perumisen syynä on se, että neuvottelut Iranin kanssa ovat edenneet. Yhdysvallat jatkaa kuitenkin merisaartoa Irania vastaan.
Donald Trump ilmoitti peruneensa tänään suunnitellut iskut Iraniin. Hän perusteli päätöstään korkeatasoisilla keskusteluilla Iranin johdon kanssa. Wall Streetin pörssikurssit nousivat merkittävästi tämän jälkeen.
Yhdysvaltojen pörssit päättyivät keskiviikkona laskusuunnassa. Nasdaq-indeksi laski 2,0 prosenttia, Dow Jones 1,9 prosenttia ja S&P 500 1,6 prosenttia. Markkinoita painoivat Lähi-idän konfliktit…
Talous • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat, #Pörssi
Yhdysvaltojen osakemarkkinat avasivat keskiviikkona laskusuunnassa geopoliittisten jännitteiden vuoksi. S&P 500 laski 0,6 prosenttia, Nasdaq 0,8 prosenttia ja Dow Jones 0,7 prosenttia. Inflaatioluvut…
Talous • jaetut avainsanat: #WallStreet, #S&P500
Yhdysvaltain inflaatio kiihtyi toukokuussa 4,2 prosenttiin, mikä on korkein taso sitten huhtikuun 2023. Energian hinnan nousu, erityisesti bensiinissä, on vaikuttanut merkittävästi inflaatiolukuihin.…
Talous • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Elon Muskin avaruusyhtiö SpaceX valmistautuu listautumaan pörssiin, mikä voi tehdä Muskin ensimmäiseksi biljonääriksi. Yli miljoonasta suomalaisesta voi tulla yhtiön omistajia rahastojen kautta,…
Talous • jaetut avainsanat: #Pörssi
Wall Street avasi torstaina noin puolen prosentin nousussa. Samaan aikaan SpaceX:n listautumisannin kysyntä ylitti suunnitellun nelinkertaisesti. Donald Trump ilmoitti Yhdysvaltojen ottavan haltuun…
Talous • jaetut avainsanat: #WallStreet, #Iran
Fresh Servant Group on tehnyt historiansa suurimman yritysoston ostamalla Bama Fresh Cuts Oy:n norjalaiselta BAMA Gruppen -konsernilta. Kaupan myötä yhtiö haluaa vahvistaa…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.