Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Lohjalla tapahtui kalastajan hukkuminen, ja Pakistan, Saudi-Arabia sekä Turkki ovat solmineet puolustussopimuksen. Iäkäs kalastaja hukkui Lohjalla perjantaina.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pentagonin päämaja on evakuoitu vaarallisen aineen havaitsemisen vuoksi. Ilmanlaatuongelma havaittiin rakennuksen järjestelmissä, mikä johti hätätilanteeseen. Lisätestit kestävät tunnista pariin tuntiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pentagonin päämaja on evakuoitu vaarallisen aineen havaitsemisen vuoksi. Ilmanlaatuongelma havaittiin rakennuksen järjestelmissä, mikä johti hätätilanteeseen. Lisätestit kestävät tunnista pariin tuntiin.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 18:25, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Aamulehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pentagon evakuoitu vaarallisen aineen vuoksi • Pentagon evakuoitu vaarallisen aineen vuoksi • Pentagon evakuoitu vaarallisen aineen vuoksi.
Pentagon evakuoitiin vaaran takia
Pentagonin päämaja on tyhjennetty vaarallisen aineen takia. Rakennuksessa havaittiin ongelma ilmanlaadussa. Evakuoinnin aikana paikalla on ollut pelastuslaitoksen yksiköitä. Testit jatkuvat ja niiden odotetaan kestävän tunnista pariin tuntiin.
Pentagonin päämaja on evakuoitu vaarallisen aineen havaitsemisen vuoksi. Ilmanlaatuongelma havaittiin rakennuksen järjestelmissä, mikä johti hätätilanteeseen. Lisätestit kestävät tunnista pariin tuntiin.
Pentagonissa on käynnissä hälytystilanne vaarallisten aineiden vuoksi. Useita kerroksia ja käytäviä on suljettu, ja ihmisiä evakuoidaan rakennuksesta. Tilanne kehittyy edelleen.
Pentagonissa Yhdysvalloissa on käynnissä vaarallisiin aineisiin liittyvä hälytystilanne. Useita kerroksia ja käytäviä on suljettu, ja osia rakennuksesta evakuoidaan. Tilanne on edelleen kehittymässä.
Yhdysvaltain puolustusministeriön päämaja Pentagon on evakuoitu vaarallisen aineen onnettomuuden vuoksi. Pelastustyöntekijät ovat paikalla ja tilanne on kesken. Tiedot asiasta päivittyvät jatkuvasti.
Yhdysvaltain puolustusministeriö Pentagon on suljettu vaarallisen aineen onnettomuuden vuoksi. Useita rakennuksen kerroksia on evakuoitu, ja paikalla on palokunta. Tapahtumasta raportoi CNN.
Onnettomuustutkintakeskus Otkes on aloittanut turvallisuustutkinnan Kannonkoskella tapahtuneesta pienkoneonnettomuudesta. Pienkone syöksyi metsään torstai-iltana, ja koneessa ollut 78-vuotias lentäjä kuoli myöhemmin sairaalassa. Kone oli…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Poliisi tutkii Turussa tapahtunutta liikenneonnettomuutta, jossa seitsemänvuotias lapsi kuoli. Onnettomuus sattui suojatiellä, kun paikallisliikenteen linja-auto ajoi kärkikolmion takaa ja törmäsi lapseen. Kuljettajaa…
Liikenne
Finnair ilmoitti aloittavansa lennot Tampereelta ja Turusta lokakuussa. Uudet reitit yhdistävät kaupungit yhtiön kansainväliseen verkostoon. Lennot palvelevat erityisesti asiakkaita, jotka matkustavat Helsingistä…
Liikenne
Sodankylässä tapahtui ilmaliikenneonnettomuus, kun pienkone ajautui kiitotien sivuun ja osui puuhun. Koneen kyydissä ollut henkilö selvisi onnettomuudesta ilman loukkaantumisia. Pelastuslaitos sai tiedon…
Liikenne
Pohjanmaan poliisi etsii vihjeitä 31. toukokuuta Vaasassa tapahtuneesta liikenneonnettomuudesta, jossa musta Kia-auto törmäsi kahteen nuoreen pyöräilijään. Kuljettaja oli ruskeahiuksinen nainen aurinkolaseissa. Pyöräilijät…
Liikenne
Hailuodon kiinteä tieyhteys avautuu kesäkuun lopussa. Huikun sillan vedeneristystyöt on saatu päätökseen, ja jäljellä on enää asfaltointi sekä tukikaistojen teko. Avajaispäivä vahvistuu…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.