Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vantaalla Tuiskuntiellä omakotitalo tuhoutui tulipalossa, joka syttyi torstaina päivällä. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, mutta yksi henkilö altistui savulle ja toimitettiin sairaalaan. Tulipalon syttymissyytä ei vielä tiedetä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vantaalla Tuiskuntiellä omakotitalo tuhoutui tulipalossa, joka syttyi torstaina päivällä. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, mutta yksi henkilö altistui savulle ja toimitettiin sairaalaan. Tulipalon syttymissyytä ei vielä tiedetä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 18:21, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Omakotitalo paloi Vantaalla.
Omakotitalo paloi Vantaalla
Vantaalla Tuiskuntiellä paloi omakotitalo. Tulipalo syttyi torstaina päivällä. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan. Yksi henkilö sai savuvamman ja meni sairaalaan. Syytä palolle ei tiedetä.
Vantaalla Tuiskuntiellä omakotitalo tuhoutui tulipalossa, joka syttyi torstaina päivällä. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, mutta yksi henkilö altistui savulle ja toimitettiin sairaalaan. Tulipalon syttymissyytä ei vielä tiedetä.
Vantaan kaupunki ilmoittaa poistavansa kaikki turvallisuusriskejä sisältävät kaappisängyt päiväkodeistaan. Päätös seuraa keväällä tapahtunutta onnettomuutta, jossa lapsi menehtyi. Selvityksen mukaan suurin osa käytössä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Vantaa
Seinäjoen Kasperinviidalla sijaitsevassa viisikerroksisessa kerrostalossa syttyi tulipalo torstai-iltana. Pelastuslaitos sai useita hälytyksiä ja paikalla on 14 pelastusyksikköä. Palo on alkanut yhdestä huoneistosta,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Kaksikerroksinen paritalo syttyi tuleen Sipoon Nyåkerintiellä. Palo alkoi saunasta ja levisi välikattoon asti. Pelastuslaitos sai paikalle 13 yksikköä sammuttamaan tulta.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Sipoossa Itä-Uudellamaalla on syttynyt tulipalo kaksikerroksisessa paritalossa. Palo alkoi saunasta ja levisi yläkertaan sekä välikattoon. Pelastuslaitos on paikalla sammutamassa paloa ja raivaamassa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Vantaalla Martinlaaksossa syttyi tulipalo kerrostalon kolmannessa kerroksessa sijaitsevan asunnon parvekkeella. Asukas poistui asunnosta omatoimisesti ja sai jatkohoitoa ensihoidolta. Pelastuslaitos sammutti palon ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Vantaa, #Tulipalo
Raaseporissa hukkuneet vanhempi ja lapsi eivät olleet uimassa, kertoo Länsi-Uudenmaan poliisi. Heidät löydettiin maanantaina Västerbyn ulkoilualueelta, jossa ei ole uimarantaa. Poliisi tutkii…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.