Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalainen yritti luvattomasti ylittää rajan Venäjälle, ja poliisi epäilee mopoilijaa törkeästä rikoksesta. Teollisuuden uudet tilaukset kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jyväskylän Tuomiojärven rannalla pukukoppien ulkoasu on herättänyt kiistaa. Kaupunki on maalannut koppeja useaan otteeseen, mutta taiteilijat ovat palanneet lisäämään tägejä. Liikuntapalveluiden edustajan mukaan tilanne on haastava.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jyväskylän Tuomiojärven rannalla pukukoppien ulkoasu on herättänyt kiistaa. Kaupunki on maalannut koppeja useaan otteeseen, mutta taiteilijat ovat palanneet lisäämään tägejä. Liikuntapalveluiden edustajan mukaan tilanne on haastava.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 18:00, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Taistelu pukukoppien ulkoilmeestä jatkuu.
Pukukoppien ulkoasu herättää riitaa
Jyväskylässä Tuomiojärven rannalla on riidelty pukukoppien ulkoasusta. Kaupunki on maalannut koppeja, mutta taiteilijat ovat lisänneet niihin tägejä. Tämä on tapahtunut useaan otteeseen. Tilanne on vaikea kaupungille.
Jyväskylän Tuomiojärven rannalla pukukoppien ulkoasu on herättänyt kiistaa. Kaupunki on maalannut koppeja useaan otteeseen, mutta taiteilijat ovat palanneet lisäämään tägejä. Liikuntapalveluiden edustajan mukaan tilanne on haastava.
Jyväskylän Lyseon lukioon on valittu 15 opiskelijaa kevään 2026 yhteishaussa. Kolme hakijaa on päättänyt pysyä nimettömänä. Valitut opiskelijat tulevat eri taustoista ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Raaseporissa hukkuneet vanhempi ja lapsi eivät olleet uimassa, kertoo Länsi-Uudenmaan poliisi. Heidät löydettiin maanantaina Västerbyn ulkoilualueelta, jossa ei ole uimarantaa. Poliisi tutkii…
Kotimaa
Hyvinkään poliisi on käynnistänyt etsinnät kadonneen 77-vuotiaan naisen löytämiseksi. Nainen on noin 150–160 cm pitkä, tanakka ja hänellä on tummanharmaat hiukset sekä…
Kotimaa
Vantaan kaupunki ilmoittaa poistavansa kaikki turvallisuusriskejä sisältävät kaappisängyt päiväkodeistaan. Päätös seuraa keväällä tapahtunutta onnettomuutta, jossa lapsi menehtyi. Selvityksen mukaan suurin osa käytössä…
Kotimaa
Jyväskylässä iäkäs pariskunta auttoi tuntematonta naista, joka väitti olevansa vailla ruokaa. Nainen pyysi rahaa useaan otteeseen, ja pariskunta menetti yli 15 000…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Gradian koulutuskuntayhtymän oppilaitoksissa IB-linjalle pääsyyn vaadittiin keskiarvo 8,33. Tämä on korkeampi vaatimustaso kuin aiemmin. Yhteishaussa kilpailu on tiukkaa.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.