Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat surmasi rikollisjärjestön johtajan, ja Paramountin ja Warner Brosin fuusio sai hyväksynnän. Ukrainassa siviilit kärsivät toukokuussa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Niger on hyväksynyt lain, joka kriminalisoi samaa sukupuolta olevien väliset suhteet vankeusrangaistuksen uhalla. Lain mukaan rangaistus voi olla 5–10 vuotta vankeutta sekä sakkoja. Oikeusministeri Alio Daouda perusteli lakia maan sosiaalisten ja kulttuuristen arvojen mukaisuudella.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Niger on hyväksynyt lain, joka kriminalisoi samaa sukupuolta olevien väliset suhteet vankeusrangaistuksen uhalla. Lain mukaan rangaistus voi olla 5–10 vuotta vankeutta sekä sakkoja. Oikeusministeri Alio Daouda perusteli lakia maan sosiaalisten ja kulttuuristen arvojen mukaisuudella.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 17:35, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Niger kriminalisoi samaa sukupuolta olevat suhteet • Niger kriminalisoi samaa sukupuolta olevat suhteet • Niger kriminalisoi sateenkaarisuhteet.
Niger kieltää samaa sukupuolta olevat suhteet
Niger on tehnyt lain, joka kieltää samaa sukupuolta olevien suhteet. Lain mukaan rangaistus on 5–10 vuotta vankilaa ja sakkoja. Laki on voimassa jo helmikuusta lähtien. Oikeusministeri sanoo, että laki on maan arvojen mukainen.
Niger on hyväksynyt lain, joka kriminalisoi samaa sukupuolta olevien väliset suhteet vankeusrangaistuksen uhalla. Lain mukaan rangaistus voi olla 5–10 vuotta vankeutta sekä sakkoja. Oikeusministeri Alio Daouda perusteli lakia…
Niger on hyväksynyt lain, joka kriminalisoi samaa sukupuolta olevien suhteet vankeusrangaistuksen uhalla. Lain mukaan rangaistus voi olla 5–10 vuotta vankeutta sekä sakkoja. Oikeusministeri perusteli lakia maan kulttuuristen arvojen…
Niger on hyväksynyt lain, joka kriminalisoi samaa sukupuolta olevien suhteet. Uuden lain mukaan rikoksista voidaan määrätä 5–10 vuoden vankeusrangaistus sekä sakko. Laki koskee myös seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen järjestöjen…
Niger on hyväksynyt uuden rikoslain, joka kriminalisoi samaa sukupuolta olevien väliset suhteet. Lain mukaan rangaistuksena voi olla 5–10 vuoden vankeus sekä sakko. Samoin lain mukaan rangaistaan myös LHBTQ-tekoihin…
Yhdysvallat toteutti uusia iskuja Iraniin, kohdistuen useisiin sotilaskohteisiin eri puolilla maata. Iskujen jälkeen Iran ilmoitti sulkeneensa Hormuzinsalmen liikenteeltä. Tapahtumat seuraavat aiempia iskuja,…
Ulkomaat
Presidentti Donald Trump ilmoitti, että Yhdysvallat jatkaa voimakkaita iskuja Irania vastaan. Trumpin mukaan Iran on viivytellyt rauhansopimuksen neuvotteluissa, vaikka sopimus oli aiemmin…
Ulkomaat
Norjan hovioikeus on hylännyt Marius Borg Høibyn vapautuspyynnön. Høiby, joka on kruununprinsessa Mette-Maritin poika, ei pääse äitinsä luo, vaikka tämä on vakavasti…
Ulkomaat
Britannian puolustusministeri John Healey on eronnut puolustusmenoja koskevan kiistan takia. Healey kritisoi pääministeri Keir Starmeria resurssien puutteesta maan puolustamisessa. Ero tapahtuu, kun…
Ulkomaat
Ruotsin hallitus on perunut lakiesityksen, joka olisi mahdollistanut 13-vuotiaiden vangitsemisen vakavista rikoksista. Oikeusministeri Gunnar Strömmer ilmoitti, että ehdotus ei saanut riittävästi tukea…
Ulkomaat
Kanada esittelee lakialoitteen, joka kieltää sosiaalisen median käytön alle 16-vuotiailta. Lakiehdotuksessa vaaditaan myös, että palveluntarjoajat merkitsevät tekoälyn tuottaman sisällön ja poistavat haitalliset…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.