Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Lohjalla tapahtui kalastajan hukkuminen, ja Pakistan, Saudi-Arabia sekä Turkki ovat solmineet puolustussopimuksen. Iäkäs kalastaja hukkui Lohjalla perjantaina.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Wall Street avasi torstaina noin puolen prosentin nousussa. Samaan aikaan SpaceX:n listautumisannin kysyntä ylitti suunnitellun nelinkertaisesti. Donald Trump ilmoitti Yhdysvaltojen ottavan haltuun Iranin öljyviennin keskuksen Khargin saaren.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Wall Street avasi torstaina noin puolen prosentin nousussa. Samaan aikaan SpaceX:n listautumisannin kysyntä ylitti suunnitellun nelinkertaisesti. Donald Trump ilmoitti Yhdysvaltojen ottavan haltuun Iranin öljyviennin keskuksen Khargin saaren.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 16:52, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Wall Street avasi nousussa SpaceX:n listautumisannilla.
Wall Street avasi nousussa
Wall Street avasi torstaina. Indeksit nousivat noin puoli prosenttia. SpaceX:n listautumisanti sai paljon kysyntää. Donald Trump kertoi, että Yhdysvallat ottaa haltuunsa Iranin öljyviennin keskuksen.
Wall Street avasi torstaina noin puolen prosentin nousussa. Samaan aikaan SpaceX:n listautumisannin kysyntä ylitti suunnitellun nelinkertaisesti. Donald Trump ilmoitti Yhdysvaltojen ottavan haltuun Iranin öljyviennin keskuksen Khargin saaren.
Yhdysvaltain inflaatio kiihtyi toukokuussa 4,2 prosenttiin, mikä on korkein taso sitten huhtikuun 2023. Energian hinnan nousu, erityisesti bensiinissä, on vaikuttanut merkittävästi inflaatiolukuihin.…
Talous • jaetut avainsanat: #DonaldTrump
Elon Muskin avaruusyhtiö SpaceX valmistautuu listautumaan pörssiin, mikä voi tehdä Muskin ensimmäiseksi biljonääriksi. Yli miljoonasta suomalaisesta voi tulla yhtiön omistajia rahastojen kautta,…
Talous • jaetut avainsanat: #SpaceX
Euroopan keskuspankki on päättänyt nostaa ohjauskorkoaan 0,25 prosenttiyksikköä 2,25 prosenttiin. Koronnostoa perustellaan inflaatiopaineilla, jotka johtuvat Lähi-idän tilanteesta. EKP:n mukaan talousnäkymät ovat edelleen…
Talous
Auton tankkaaminen on kallistunut vuoden ensimmäisellä neljänneksellä verrattuna viime vuoteen. Bensiinin hinta nousi maaliskuussa kahdeksan prosenttia, kun taas dieselin hinta kohosi 16…
Talous
Elintarvikeyritys Fresh Servant on ostamassa norjalaiskonserniin kuuluvan Bama Fresh Cutsin. Kaupan myötä Fresh Servantin työntekijämäärä kasvaa lähes sadalla. Tämä on yhtiön historian…
Talous
Kiantama aloittaa Reilun kaupan sertifiointiprosessin, mikä tekee siitä ensimmäisen marjayrityksen Suomessa, joka siirtyy tähän käytäntöön. S-ryhmä ja Kesko ovat valmiita ostamaan Reilun…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.