Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran ovat neuvotelleet ja päässeet sopimukseen. Norjan kruununprinsessan Mette-Maritin pojan Marius Borg Höibyn tuomio annetaan tänään.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
24-vuotias mies on vangittu tapon yrityksestä epäiltynä Keski-Suomen käräjäoikeudessa. Hänet epäillään aiheuttaneen vammoja teräaseella toiselle miehelle Vaajakoskella. Tapahtuma sattui maanantaina ja uhri on syntynyt 1990-luvulla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
24-vuotias mies on vangittu tapon yrityksestä epäiltynä Keski-Suomen käräjäoikeudessa. Hänet epäillään aiheuttaneen vammoja teräaseella toiselle miehelle Vaajakoskella. Tapahtuma sattui maanantaina ja uhri on syntynyt 1990-luvulla.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 18:24, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies vangittiin tapon yrityksestä Vaajakoskella • BMW-kuskia epäillään tapon yrityksestä.
Mies vangittiin tapon yrityksestä
24-vuotias mies on vangittu tapon yrityksestä. Hän epäillään vahingoittaneen toista miestä teräaseella. Tapahtuma tapahtui maanantaina Vaajakoskella. Uhri on syntynyt 1990-luvulla.
24-vuotias mies on vangittu tapon yrityksestä epäiltynä Keski-Suomen käräjäoikeudessa. Hänet epäillään aiheuttaneen vammoja teräaseella toiselle miehelle Vaajakoskella. Tapahtuma sattui maanantaina ja uhri on syntynyt 1990-luvulla.
Kuopiossa poliisi tutkii tapon yritystä, jossa mustalla BMW:llä ajanut mies epäillään tahallisesta törmäyksestä 17-vuotiaaseen sähköpotkulautailijaan. Tapahtuma sattui suojatiellä, ja uhri sai vammoja, mutta ei joutunut sairaalahoitoon. Poliisi tutkii…
Kuopiossa epäillään, että 1990-luvulla syntynyt mies ajoi tahallisesti 17-vuotiaan pojan yli. Yliajo tapahtui suojatiellä, ja poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä sekä useina…
Rikos • jaetut avainsanat: #Kuopio, #BMW
Kokkolassa tapahtui väkivallanteko, jossa epäilty on 32-vuotias mies. Hänet vangittiin todennäköisin syin tapon yrityksestä ja laittomasta uhkauksesta. Väkivalta alkoi sanallisella uhkailulla ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #Taponyritys
Kuopiossa ryöstettiin kauppa keskiviikkona aamulla. Itä-Suomen poliisi pyytää havaintoja epäillystä miehestä, joka oli noin 185–190 cm pitkä ja tukevahko. Hänellä oli mukanaan…
Rikos • jaetut avainsanat: #Kuopio
Savonlinnan tulipalosta syytetty mies on kiistänyt syyllisyytensä perheensä murhaamisesta. Naapuri ihmettelee, miksi mies ei jäänyt auttamaan perhettään, vaan juoksi hakemaan apua. Tulipalossa…
Rikos
Korkein oikeus on tuominnut kolmekymppisen miehen elinkautiseen vankeuteen avopuolisonsa murhasta. Mies puukotti naista useita kertoja tämän ollessa nukkumassa. Alun perin Itä-Suomen hovioikeus…
Rikos
Poliisi on päättänyt esitutkinnan helmikuussa Turun Varissuolla tapahtuneesta henkirikoksesta. 43-vuotias mies on tunnustanut tappaneensa 44-vuotiaan uhriin riidan seurauksena. Uhri löydettiin parvekkeelta yli…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.