Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kultaranta-keskustelut käynnistyivät ilman presidentti Niinistöä, ja Savonlinnan perhesurmaoikeudenkäynti alkaa. Yhdysvallat iski jälleen Iraniin, mikä kiristää kansainvälisiä suhteita.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Euroopan keskuspankki on päättänyt nostaa ohjauskorkojaan, mikä on vaikuttanut asuntokauppaan. Asuntojen myynti on laskenut niin, että se on nyt samalla tasolla kuin vuonna 2002. Korkotason nousu voi jatkua myös loppuvuonna.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Euroopan keskuspankki on päättänyt nostaa ohjauskorkojaan, mikä on vaikuttanut asuntokauppaan. Asuntojen myynti on laskenut niin, että se on nyt samalla tasolla kuin vuonna 2002. Korkotason nousu voi jatkua myös loppuvuonna.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 15:15, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat, Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Euroopan keskuspankki nosti ohjauskorkojaan • Euroopan keskuspankki nostaa ohjauskorkojaan.
Keskuspankki nosti korkojaan
Euroopan keskuspankki on nostanut ohjauskorkojaan. Tämä on vaikuttanut asuntokauppaan. Asuntojen myynti on nyt samalla tasolla kuin vuonna 2002. Korkojen nousu voi jatkua myös loppuvuonna.
Euroopan keskuspankki on päättänyt nostaa ohjauskorkojaan, mikä on vaikuttanut asuntokauppaan. Asuntojen myynti on laskenut niin, että se on nyt samalla tasolla kuin vuonna 2002. Korkotason nousu voi jatkua…
Euroopan keskuspankki on pakotettu nostamaan ohjauskorkojaan inflaatio-odotusten vuoksi, jotka ovat lisääntyneet Lähi-idän konfliktin ja energiakriisin myötä. DZ Bankin pääekonomisti Sonja Marten arvioi, että Saksan taloudelle tämä tilanne on…
Euroopan keskuspankki (EKP) kokoontuu tänään päättämään ohjauskorkojensa mahdollisesta nostamisesta. Markkinoilla koronnosto nähdään lähes varmana inflaation kiihtymisen vuoksi. Päätöksestä tiedotetaan iltapäivällä.
Talous • jaetut avainsanat: #Ohjauskorko, #Inflaatio
Yhdysvaltain inflaatio kiihtyi toukokuussa 4,2 prosenttiin, mikä on korkein taso sitten huhtikuun 2023. Energian hinnan nousu, erityisesti bensiinissä, on vaikuttanut merkittävästi inflaatiolukuihin.…
Talous • jaetut avainsanat: #Inflaatio
Auton tankkaaminen on kallistunut vuoden ensimmäisellä neljänneksellä verrattuna viime vuoteen. Bensiinin hinta nousi maaliskuussa kahdeksan prosenttia, kun taas dieselin hinta kohosi 16…
Talous
Metsä Wood ilmoitti vähentävänsä yhteensä 100 työtehtävää muutosneuvottelujen seurauksena. Tämä johtaa 72 henkilön irtisanomiseen tai työtehtävän muutokseen Suomessa ja Virossa. Muutokset ovat…
Talous
Solidiumin hallituksen puheenjohtaja Jouko Karvinen on eronnut tehtävästään henkilökohtaisista syistä. Hän on toiminut hallituksessa vuodesta 2021 ja puheenjohtajana vuodesta 2022. Uudeksi puheenjohtajaksi…
Talous
Kelan etuusmenot kasvavat tänä vuonna 18,1 miljardiin euroon, vaikka hallitus on leikannut sosiaalietuuksia. Asumistuen lasku ja toimeentulotuen kasvu vaikuttavat tilanteeseen. Asiantuntijat arvioivat,…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.