Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kultaranta-keskustelut käynnistyivät ilman presidentti Niinistöä, ja Savonlinnan perhesurmaoikeudenkäynti alkaa. Yhdysvallat iski jälleen Iraniin, mikä kiristää kansainvälisiä suhteita.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kansainvälisen hiihtoliiton jäsenmaat valitsivat uuden puheenjohtajan Belgradissa. Alexander Ospelt voitti vaalin yhdellä äänellä edellisen puheenjohtajan Johan Eliaschin. Ospelt on Fisin historian kuudes puheenjohtaja ja hänen toimikautensa kestää neljä vuotta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kansainvälisen hiihtoliiton jäsenmaat valitsivat uuden puheenjohtajan Belgradissa. Alexander Ospelt voitti vaalin yhdellä äänellä edellisen puheenjohtajan Johan Eliaschin. Ospelt on Fisin historian kuudes puheenjohtaja ja hänen toimikautensa kestää neljä vuotta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 14:03, pääluokka Talviurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kansainväliselle hiihtoliitolle uusi puheenjohtaja • Alexander Ospelt valittiin Fisin puheenjohtajaksi.
Uusi puheenjohtaja Kansainväliselle hiihtoliitolle
Kansainvälisen hiihtoliiton jäsenet valitsivat uuden puheenjohtajan Belgradissa. Alexander Ospelt voitti vaalin yhdellä äänellä. Hän on Fisin historian kuudes puheenjohtaja. Ospeltin toimikausi on neljä vuotta.
Kansainvälisen hiihtoliiton jäsenmaat valitsivat uuden puheenjohtajan Belgradissa. Alexander Ospelt voitti vaalin yhdellä äänellä edellisen puheenjohtajan Johan Eliaschin. Ospelt on Fisin historian kuudes puheenjohtaja ja hänen toimikautensa kestää neljä…
Alexander Ospelt on valittu Kansainvälisen hiihtoliiton Fisin uudeksi puheenjohtajaksi. Hän voitti vaalissa istuvan puheenjohtajan Johan Eliaschin niukasti äänin 65–64. Ospeltin kausi kestää neljä vuotta ja hän on Fisin…
Johan Eliasch on menettänyt Kansainvälisen hiihtoliiton puheenjohtajuuden Alexander Ospeltille. Äänestyksessä Ospelt sai 50,39 prosenttia äänistä, kun taas Eliasch sai 49,61 prosenttia. Puheenjohtajakausi…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #JohanEliasch, #AlexanderOspelt
Alatornion Pirkat oli 1990-luvulla miesten viestin ennakkosuosikki SM-hiihtoihin. Seura juhli mestaruutta viidesti kultaisella vuosikymmenellä. Voittoja saavutettiin useilla eri kokoonpanoilla.
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Hiihto
Hiihtäjä Lauri Lepistö on vaihtanut seuraa Jämin Jänteestä Ounasvaaran Hiihtoseuraan. Siirto on luonnollinen, sillä Lepistö on asunut Rovaniemellä jo yli kahdeksan vuotta.…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Hiihto
Hiihtäjä Petteri Koivisto on siirtynyt ProSki Oulun joukkueeseen. Koivisto, joka viime kaudella saavutti parhaan sijoituksensa maailmancupissa, on aiemmin voittanut alle 20-vuotiaiden maailmanmestaruuden…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Hiihto
Suomen maajoukkuehiihtäjä Hilla Niemelä on siirtynyt Tampereen Pyrintöön. Niemelä, 24, on voittanut viime kaudella kaksi Suomen mestaruutta ja hänet valittiin A-maajoukkueeseen. Pyrintö…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Hiihto
Perttu Hyvärinen, yksi Suomen menestyneimmistä maajoukkuehiihtäjistä, siirtyy nyt metsätöihin. Hän käyttää työssään droneja lannoituksen apuna. Uusi ura tuo mukanaan erilaisia haasteita ja…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Hiihto
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.