Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kultaranta-keskustelut käynnistyivät ilman presidentti Niinistöä, ja Savonlinnan perhesurmaoikeudenkäynti alkaa. Yhdysvallat iski jälleen Iraniin, mikä kiristää kansainvälisiä suhteita.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Keuruun lukioon on valittu 42 opiskelijaa kevään 2026 yhteishaussa. Valituista kolmella ei ole halukkuutta julkaista nimeään. Valintaprosessi on saatu päätökseen ja opiskelijat ovat valmiita aloittamaan lukio-opinnot.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Keuruun lukioon on valittu 42 opiskelijaa kevään 2026 yhteishaussa. Valituista kolmella ei ole halukkuutta julkaista nimeään. Valintaprosessi on saatu päätökseen ja opiskelijat ovat valmiita aloittamaan lukio-opinnot.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 12:33, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Keuruun lukioon valittiin 42 opiskelijaa • Karstulan lukioon valittiin 11 opiskelijaa • Jämsän lukioon valittiin 56 opiskelijaa.
Keuruulle valittiin opiskelijoita
Keuruun lukioon valittiin 42 opiskelijaa kevään 2026 yhteishaussa. Kolme valittua ei halua, että heidän nimeään julkaistaan. Opiskelijat ovat valmiita aloittamaan lukio-opinnot. Valintaprosessi on nyt valmis.
Keuruun lukioon on valittu 42 opiskelijaa kevään 2026 yhteishaussa. Valituista kolmella ei ole halukkuutta julkaista nimeään. Valintaprosessi on saatu päätökseen ja opiskelijat ovat valmiita aloittamaan lukio-opinnot.
Karstulan lukioon on valittu 11 opiskelijaa kevään 2026 yhteishaussa. Valitut opiskelijat ovat muun muassa Aku Hämäläinen, Kerttu Jalonen ja Kiira Kajuutti. Valinta tuo uusia nuoria opiskelijoita koulun yhteisöön.
Jämsän lukioon on valittu 56 opiskelijaa kevään 2026 yhteishaussa. Valituista 13 ei antanut lupaa nimensä julkaisuun. Uuden opiskelijaryhmän odotetaan aloittavan lukion syksyllä.
Hyvinkään poliisi on käynnistänyt etsinnät kadonneen 77-vuotiaan naisen löytämiseksi. Nainen on noin 150–160 cm pitkä, tanakka ja hänellä on tummanharmaat hiukset sekä…
Kotimaa
Vantaan kaupunki ilmoittaa poistavansa kaikki turvallisuusriskejä sisältävät kaappisängyt päiväkodeistaan. Päätös seuraa keväällä tapahtunutta onnettomuutta, jossa lapsi menehtyi. Selvityksen mukaan suurin osa käytössä…
Kotimaa
Varkaudessa sijaitsevan Huili Warkaudenportti -huoltoaseman sisäkatto romahti tiistaiaamuna asiakastilojen kohdalla. Onnettomuus tapahtui vain 20 minuuttia ennen huoltamon avaamista, joten henkilövahingoilta vältyttiin. Katto-onnettomuuksien…
Kotimaa
Seinäjoelta kadonneeksi ilmoitettu nainen on löytynyt kuolleena Kurikasta. Poliisi ei epäile rikosta asiassa ja kiittää vihjeistä, joita on saatu. Kuolemansyyntutkinta on käynnissä,…
Kotimaa
Tammisaaressa Uudellamaalla on löydetty aikuinen ja alle kouluikäinen lapsi kuolleina vedestä. Heidät oli ilmoitettu kadonneiksi maanantaina, ja laajat etsinnät johtivat löytöön Västerbyn…
Kotimaa
Fimlabin Huhtasuon toimipiste lopetetaan 17. kesäkuuta. Sulkeminen liittyy Huhtasuon sosiaali- ja terveysaseman sulkemiseen, joka tapahtuu elokuun lopussa. Muutoksia on myös muissa palvelupisteissä.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #KeskiSuomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.