Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Lohjalla tapahtui kalastajan hukkuminen, ja Pakistan, Saudi-Arabia sekä Turkki ovat solmineet puolustussopimuksen. Iäkäs kalastaja hukkui Lohjalla perjantaina.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Alkoholin kotiinkuljetusta käsittelevä lakihanke on jumissa EU-notifikaation vuoksi. Eduskunnan täysistunnon käsittely peruuntui, eikä ole varmuutta, pääseekö asia käsittelyyn tänään. Puhemiesneuvosto kokoontuu asiasta iltapäivällä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Alkoholin kotiinkuljetusta käsittelevä lakihanke on jumissa EU-notifikaation vuoksi. Eduskunnan täysistunnon käsittely peruuntui, eikä ole varmuutta, pääseekö asia käsittelyyn tänään. Puhemiesneuvosto kokoontuu asiasta iltapäivällä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 11:57, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Alkoholin kotiinkuljetus jäädytetty eduskunnassa.
Alkoholin kotiinkuljetus ei etene
Alkoholin kotiinkuljetusta koskeva laki ei etene eduskunnassa. Käsittely on jäädytetty, koska EU-notifikaatio on hoidettava ensin. Eduskunnan puhemiesneuvosto kokoontuu tänään päättämään asiasta. Ei ole varmaa, pääseekö laki käsittelyyn tänään.
Alkoholin kotiinkuljetusta käsittelevä lakihanke on jumissa EU-notifikaation vuoksi. Eduskunnan täysistunnon käsittely peruuntui, eikä ole varmuutta, pääseekö asia käsittelyyn tänään. Puhemiesneuvosto kokoontuu asiasta iltapäivällä.
Eduskunnan valiokunta on muuttanut hallituksen esitystä alkoholin kotiinkuljetuksesta. Muutokset voivat vaatia EU-notifikaation, mikä hidastaa lain etenemistä. Kiista asiasta on edelleen kesken.
Politiikka • jaetut avainsanat: #Alkoholi, #Eduskunta
Oppositio on onnistunut lykkäämään alkoholilain etenemistä, joka poistettiin yllättäen täysistunnon asialistalta. Laki koskee alkoholin etämyyntiä ja kotiinkuljetusta, ja sen odotetaan palaavan käsittelyyn…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Alkoholi, #Eduskunta
Kokoomuksen kansanedustaja Pihla Keto-Huovinen erotetaan puolueen eduskuntaryhmästä neljäksi viikoksi. Erottamisen syynä on hänen toistuva vastustamisensa hallituksen esitystä, joka koskee porsaiden kastraatiokiellon kumoamista.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Eduskunta
Tasavallan presidentti Alexander Stubb avaa kaksipäiväiset Kultaranta-keskustelut Naantalissa. Tapahtuman teema käsittelee globaaleja ja paikallisia näkökulmia maailman murrokseen. Keskusteluihin osallistuu 160 vierasta eri…
Politiikka
Tuomas Tapio on nimitetty ulkoministeriön valtiosihteeriksi. Hän siirtyy tehtävään kansainvälisen kaupan osaston osastopäällikön paikalta. Valtiosihteerin tehtävä avautui Jukka Salovaaran siirtyessä EU:n suurlähettilääksi…
Politiikka
Eduskunnan ulkoasiainvaliokunta on erimielinen ulko- ja turvallisuuspoliittisen selonteon ydinasekirjauksesta. Oppositiopuolueet, kuten SDP, vihreät ja vasemmistoliitto, jättivät vastalauseita valiokunnan mietintöön. Vasemmisto-liitto toivoi rohkeampaa…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.