Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kultaranta-keskustelut käynnistyivät ilman presidentti Niinistöä, ja Savonlinnan perhesurmaoikeudenkäynti alkaa. Yhdysvallat iski jälleen Iraniin, mikä kiristää kansainvälisiä suhteita.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin poliisi on nostanut syytteet koruliikkeen ryöstöstä, joka tapahtui huhtikuussa. Yksi epäilty on vangittuna ja myöntänyt osan syytöksistä. Kaksi muuta epäiltyä on yhä etsinnässä, ja esitutkinta jatkuu.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin poliisi on nostanut syytteet koruliikkeen ryöstöstä, joka tapahtui huhtikuussa. Yksi epäilty on vangittuna ja myöntänyt osan syytöksistä. Kaksi muuta epäiltyä on yhä etsinnässä, ja esitutkinta jatkuu.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 12:02, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Koruliikkeen ryöstöön syytteet Helsingissä • Helsingin koruliikkeen ryöstöön syytteet nostettu.
Syytteet koruliikkeen ryöstöstä
Helsingin keskustassa tapahtui ryöstö huhtikuussa. Varkaat iskivät Holmaston koruliikkeeseen ja veivät arvokkaita koruja ja kelloja. Yksi epäilty on vangittuna ja myöntänyt osan syytöksistä. Kaksi muuta epäiltyä on yhä etsinnässä.
Helsingin poliisi on nostanut syytteet koruliikkeen ryöstöstä, joka tapahtui huhtikuussa. Yksi epäilty on vangittuna ja myöntänyt osan syytöksistä. Kaksi muuta epäiltyä on yhä etsinnässä, ja esitutkinta jatkuu.
Helsingin keskustassa tapahtuneesta koruliikkeen ryöstöstä on nostettu syyte yhtä henkilöä vastaan. Ryöstössä anastetun omaisuuden myyntiarvo on noin 600 000 euroa. Poliisi tutkii edelleen kahden muun henkilön mahdollista osuutta…
Korkein oikeus on tuominnut kolmekymppisen miehen elinkautiseen vankeuteen avopuolisonsa murhasta. Mies puukotti naista useita kertoja tämän ollessa nukkumassa. Alun perin Itä-Suomen hovioikeus…
Rikos
Poliisi on päättänyt esitutkinnan helmikuussa Turun Varissuolla tapahtuneesta henkirikoksesta. 43-vuotias mies on tunnustanut tappaneensa 44-vuotiaan uhriin riidan seurauksena. Uhri löydettiin parvekkeelta yli…
Rikos
Keskiviikkoaamuna tapahtui ryöstö Päivärannan Salessa Kuopiossa. Poliisi etsii havaintoja noin 185–190 senttimetriä pitkän miehen liikkeistä, joka oli pukeutunut vihreään takkiin ja mustiin…
Rikos • jaetut avainsanat: #Ryöstö
Jyväskylässä tapahtui poliisioperaatio, joka liittyi epäiltyyn väkivaltarikokseen. Paikalla oli useita poliisi- ja pelastuslaitoksen yksiköitä, ja yksi henkilö otettiin kiinni tapon yrityksestä. Paikalliset…
Rikos
Polarican entinen toimitusjohtaja Jukka Kristo sai ehdottoman vankeustuomion ja liiketoimintakiellon. Hänet tuomittiin yhdessä liikekumppaninsa kanssa 78 ihmiskaupasta, ja heidän on maksettava uhreilleen…
Rikos
Kokkolassa tapahtui väkivallanteko, jossa epäilty on 32-vuotias mies. Hänet vangittiin todennäköisin syin tapon yrityksestä ja laittomasta uhkauksesta. Väkivalta alkoi sanallisella uhkailulla ja…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.