Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Laukaan lukioon on valittu kevään 2026 yhteishaussa uudet oppilaat. Valitut opiskelijat edustavat eri taustoja ja heitä on yhteensä 60. Oppilaat aloittavat lukion syksyllä 2026.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Laukaan lukioon on valittu kevään 2026 yhteishaussa uudet oppilaat. Valitut opiskelijat edustavat eri taustoja ja heitä on yhteensä 60. Oppilaat aloittavat lukion syksyllä 2026.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 10:33, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Laukaan lukioon valittiin uudet oppilaat.
Laukaan lukioon valittiin oppilaat
Laukaan lukioon on valittu uusia oppilaita kevään 2026 yhteishaussa. Valittuja on yhteensä 60. He tulevat eri puolilta ja aloittavat lukion syksyllä 2026.
Laukaan lukioon on valittu kevään 2026 yhteishaussa uudet oppilaat. Valitut opiskelijat edustavat eri taustoja ja heitä on yhteensä 60. Oppilaat aloittavat lukion syksyllä 2026.
Kevään 2026 yhteishaussa Pihtiputaan lukioon on valittu 24 opiskelijaa. Valituista yksi ei halunnut nimeään julkaistavan. Uuden opiskelijajoukon myötä lukion toiminta jatkuu vahvana.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Lukio, #Yhteishaku
Hyvinkään poliisi on käynnistänyt etsinnät kadonneen 77-vuotiaan naisen löytämiseksi. Nainen on noin 150–160 cm pitkä, tanakka ja hänellä on tummanharmaat hiukset sekä…
Kotimaa
Vantaan kaupunki ilmoittaa poistavansa kaikki turvallisuusriskejä sisältävät kaappisängyt päiväkodeistaan. Päätös seuraa keväällä tapahtunutta onnettomuutta, jossa lapsi menehtyi. Selvityksen mukaan suurin osa käytössä…
Kotimaa
Varkaudessa sijaitsevan Huili Warkaudenportti -huoltoaseman sisäkatto romahti tiistaiaamuna asiakastilojen kohdalla. Onnettomuus tapahtui vain 20 minuuttia ennen huoltamon avaamista, joten henkilövahingoilta vältyttiin. Katto-onnettomuuksien…
Kotimaa
Seinäjoelta kadonneeksi ilmoitettu nainen on löytynyt kuolleena Kurikasta. Poliisi ei epäile rikosta asiassa ja kiittää vihjeistä, joita on saatu. Kuolemansyyntutkinta on käynnissä,…
Kotimaa
Keski-Suomen lukioihin valitut uudet opiskelijat saavat tänään tiedon valinnastaan. Julkaistut nimet löytyvät lukiokohtaisista nimilistoista, jotka päivittyvät jatkuvasti. Osa opiskelijoista on kuitenkin kieltänyt…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Lukio
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.