Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti uusia iskuja Iraniin, kohdistuen useisiin sotilaskohteisiin eri puolilla maata. YK:n pakolaisjärjestön mukaan kodeistaan paenneiden määrä väheni…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ja’Kobe Tharp juoksi uskomattoman maailmanennätyksen pika-aitoihin, ajan 12.75, NCAA-yliopistomestaruuskilpailuissa. Edellinen ennätys oli 12.80, ja Tharp paransi omaa aikaisempaa ennätystään 26 sadasosalla. Hän on myös U20-ikäluokan maailmanmestari.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ja’Kobe Tharp juoksi uskomattoman maailmanennätyksen pika-aitoihin, ajan 12.75, NCAA-yliopistomestaruuskilpailuissa. Edellinen ennätys oli 12.80, ja Tharp paransi omaa aikaisempaa ennätystään 26 sadasosalla. Hän on myös U20-ikäluokan maailmanmestari.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 10:23, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Aamulehti, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nuorukainen rikkoi pika-aitojen ME-ennätyksen • Ja’Kobe Tharp murskasi maailmanennätyksen • Ja'Kobe Tharp teki maailmanennätyksen.
Nuorukainen rikkoi ennätyksen
Ja’Kobe Tharp juoksi pika-aitojen maailmanennätyksen. Hän juoksi ajan 12.75 NCAA-kilpailuissa. Edellinen ennätys oli 12.80. Tharp paransi omaa ennätystään 26 sadasosalla. Hän on myös U20-maailmanmestari.
Ja’Kobe Tharp juoksi uskomattoman maailmanennätyksen pika-aitoihin, ajan 12.75, NCAA-yliopistomestaruuskilpailuissa. Edellinen ennätys oli 12.80, ja Tharp paransi omaa aikaisempaa ennätystään 26 sadasosalla. Hän on myös U20-ikäluokan maailmanmestari.
Yhdysvaltalainen yleisurheilija Ja’Kobe Tharp juoksi uuden maailmanennätyksen 110 metrin aidoissa. Hän saavutti ajan 12,75 sekuntia NCAA-mestaruuskilpailujen alkuerissä, rikkoen edellisen ennätyksen 12,80. Tharpin aikaisempi paras tulos oli 13,01 sekuntia.
Ja'Kobe Tharp juoksi uuden maailmanennätyksen miesten 110 metrin aidoissa NCAA-mestaruuskilpailuissa. Hän pysäytti kellot aikaan 12,75, mikä ylittää edellisen ennätyksen viidellä sadasosalla. Tharpin suoritus herätti suurta ihastusta yleisössä.
Yhdysvaltalainen yleisurheilija Ja’Kobe Tharp juoksi uuden maailmanennätyksen 110 metrin aidoissa. Hän saavutti ajan 12,75 sekuntia NCAA-mestaruuskilpailujen alkuerissä, ylittäen edellisen ennätyksen 12,80 sekuntia. Tharpin aikaisempi paras tulos oli 13,01…
Saara Keskitalo teki keskiviikkona Lahden gp:ssä 100 metrin aitajuoksussa uuden Suomen ennätyksen ajalla 12,64 sekuntia. Myötätuuli oli 0,7 metriä sekunnissa, ja asiantuntijat…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Timanttiliigan kilpailussa Tukholmassa Ilona Mononen sijoittui naisten 3 000 metrillä kuudenneksi ajalla 9.15,18. Kilpailun voitti tunisialainen Marwa Bouzayani, joka juoksi matkan aikaan…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomen urheiluliitto on julkaissut ensimmäiset kymmenen urheilijaa, jotka on valittu elokuisiin yleisurheilun EM-kisoihin. Valituista urheilijoista useimmat ovat jo saavuttaneet suoran tulosrajan. Lopulliset…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Emma Zapletalová juoksi maailman parhaan ajan 400 metrin aitajuoksussa Roomassa. Hän pysäytti kellot aikaan 52,58 sekuntia, mikä on hänen uransa paras tulos.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Pinja Kärhä, 19, heitti moukaria yli 70 metriä ja teki ennätyksensä 70,73 metriä. Hän siirtyy syksyllä Texasin yliopistoon opiskelemaan ja harjoittelemaan Camryn…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Emilia Karell voitti keihäänheiton kansainvälisissä kisoissa Puolassa ja heitti kauden kotimaisen kärkituloksen 58,59 metriä. Kasperi Lumijärvi ja Rebecca Nelimarkka saavuttivat myös hyviä…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.