Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kokoomuksen Pihla Keto-Huovinen erotettiin eduskuntaryhmästä, ja Metsä Wood vähentää sata työtehtävää. Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Euroopan keskuspankki (EKP) kokoontuu tänään päättämään ohjauskorkojensa mahdollisesta nostamisesta. Markkinoilla koronnosto nähdään lähes varmana inflaation kiihtymisen vuoksi. Päätöksestä tiedotetaan iltapäivällä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Euroopan keskuspankki (EKP) kokoontuu tänään päättämään ohjauskorkojensa mahdollisesta nostamisesta. Markkinoilla koronnosto nähdään lähes varmana inflaation kiihtymisen vuoksi. Päätöksestä tiedotetaan iltapäivällä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 02:06, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa EKP päättää ohjauskorkojen nostosta • EKP päättää korkojen nostosta tänään • EKP päättää ohjauskorkojen nostosta.
EKP päättää koroista tänään
Euroopan keskuspankki EKP kokoontuu tänään. Se päättää, nostaako se ohjauskorkoja. Markkinat uskovat, että korkoja nostetaan, koska inflaatio on kasvanut. Päätöksestä kerrotaan myöhemmin tänään.
Euroopan keskuspankki (EKP) kokoontuu tänään päättämään ohjauskorkojensa mahdollisesta nostamisesta. Markkinoilla koronnosto nähdään lähes varmana inflaation kiihtymisen vuoksi. Päätöksestä tiedotetaan iltapäivällä.
Euroopan keskuspankki (EKP) kokoontuu tänään päättämään ohjauskorkojensa mahdollisesta nostamisesta. Markkinat odottavat lähes varmaa koronnostoa inflaation kiihtymisen vuoksi. Päätöksestä tiedotetaan iltapäivällä.
Euroopan keskuspankki kokoontuu tänään arvioimaan ohjauskorkojensa nostamista. Markkinat odottavat koronnostoa inflaation kiihtymisen vuoksi. Päätöksestä tiedotetaan iltapäivällä.
Yhdysvaltain inflaatio kiihtyi toukokuussa 4,2 prosenttiin, mikä on korkein taso sitten huhtikuun 2023. Energian hinnan nousu, erityisesti bensiinissä, on vaikuttanut merkittävästi inflaatiolukuihin.…
Talous • jaetut avainsanat: #Inflaatio
12 kuukauden euribor nousi 2,866 prosenttiin, mikä on nousua edellisestä 2,816 prosentista. Korkojen muutokset ovat olleet suurempia Iranin sodan aikana, ja EKP:n…
Talous • jaetut avainsanat: #EKP, #Korko
Metsä Wood ilmoitti vähentävänsä yhteensä 100 työtehtävää muutosneuvottelujen seurauksena. Tämä johtaa 72 henkilön irtisanomiseen tai työtehtävän muutokseen Suomessa ja Virossa. Muutokset ovat…
Talous
Solidiumin hallituksen puheenjohtaja Jouko Karvinen on eronnut tehtävästään henkilökohtaisista syistä. Hän on toiminut hallituksessa vuodesta 2021 ja puheenjohtajana vuodesta 2022. Uudeksi puheenjohtajaksi…
Talous
Kelan etuusmenot kasvavat tänä vuonna 18,1 miljardiin euroon, vaikka hallitus on leikannut sosiaalietuuksia. Asumistuen lasku ja toimeentulotuen kasvu vaikuttavat tilanteeseen. Asiantuntijat arvioivat,…
Talous
Yhdysvaltojen pörssit päättyivät keskiviikkona laskusuunnassa. Nasdaq-indeksi laski 2,0 prosenttia, Dow Jones 1,9 prosenttia ja S&P 500 1,6 prosenttia. Markkinoita painoivat Lähi-idän konfliktit…
Talous • jaetut avainsanat: #Inflaatio
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.