Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Lohjalla tapahtui kalastajan hukkuminen, ja Pakistan, Saudi-Arabia sekä Turkki ovat solmineet puolustussopimuksen. Iäkäs kalastaja hukkui Lohjalla perjantaina.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Venäjä valmistautuu tuomaan tuhansia sotilaita Suomen rajalle. Satelliittikuvien mukaan maa on vahvistanut sotilasvalmiuksiaan ja rakentaa uutta infrastruktuuria rajan läheisyyteen. Asiantuntijat arvioivat, että joukkojen saapuminen ei tapahdu ennen Ukrainan sodan päättymistä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Venäjä valmistautuu tuomaan tuhansia sotilaita Suomen rajalle. Satelliittikuvien mukaan maa on vahvistanut sotilasvalmiuksiaan ja rakentaa uutta infrastruktuuria rajan läheisyyteen. Asiantuntijat arvioivat, että joukkojen saapuminen ei tapahdu ennen Ukrainan sodan päättymistä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.6.2026 klo 22:05, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Venäjä lisää sotilaita Suomen rajalle.
Venäjä tuo sotilaita rajan lähelle
Venäjä valmistautuu tuomaan tuhansia sotilaita Suomen rajalle. Se on tuonut paljon sotilasajoneuvoja ja rakentaa uusia parakkeja. Sotilaita odotetaan erityisesti Petsamoon ja Petroskoihin. Joukkojen saapuminen ei kuitenkaan tapahdu ennen Ukrainan sodan loppua.
Venäjä valmistautuu tuomaan tuhansia sotilaita Suomen rajalle. Satelliittikuvien mukaan maa on vahvistanut sotilasvalmiuksiaan ja rakentaa uutta infrastruktuuria rajan läheisyyteen. Asiantuntijat arvioivat, että joukkojen saapuminen ei tapahdu ennen Ukrainan…
Venäjä on aloittanut uuden varuskunnan rakentamisen Petroskoihin lähelle Suomen rajaa. Tutkija Jyri Lavikaisen mukaan tämä on osa Venäjän asevoimien uudistusta, vaikka huomio…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Petroskoi, #Venäjä
Venäjä on aloittanut uuden varuskunnan rakentamisen Petroskoin lähelle, johon tulee 4 000–6 000 sotilasta. Rakennustyöt ovat edenneet nopeasti, ja alueelle nousee useita…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Petroskoi, #Venäjä
Kenian presidentti William Ruto ja hänen puolisonsa aloittavat tänään kaksipäiväisen valtiovierailun Suomessa. Vierailun aikana keskitytään Suomen ja Kenian yhteistyön ja kaupan syventämiseen.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomesta Venäjälle pyrkinyt mies on ylittänyt rajan useita kertoja. Hänet on tavattu useissa eri paikoissa Kaakkois-Suomessa ja Pohjois-Karjalassa. Mies on vapautettu viranomaisten…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Suomi, #Venäjä
Presidentti Donald Trump ilmoitti, että Yhdysvallat jatkaa voimakkaita iskuja Irania vastaan. Trumpin mukaan Iran on viivytellyt rauhansopimuksen neuvotteluissa, vaikka sopimus oli aiemmin…
Ulkomaat
Kenian presidentti William Ruto vieraili Helsingissä ja korosti Afrikan kasvavaa merkitystä kansainvälisesti. Hän haluaa muuttaa keskustelua Afrikasta, siirtyen pois kolonialismin ja avun…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.