Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kokoomuksen Pihla Keto-Huovinen erotettiin eduskuntaryhmästä, ja Metsä Wood vähentää sata työtehtävää. Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
VPS voitti Kuopion Palloseuran rangaistuspotkukilpailussa ja eteni Suomen cupin välieriin. Varsinainen peliaika päättyi maalittomaan tasapeliin, mutta VPS oli taitavampi rankkareissa. Tämä voitto yllätti monet, sillä KuPS oli sarjan kärkipään joukkueita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
VPS voitti Kuopion Palloseuran rangaistuspotkukilpailussa ja eteni Suomen cupin välieriin. Varsinainen peliaika päättyi maalittomaan tasapeliin, mutta VPS oli taitavampi rankkareissa. Tämä voitto yllätti monet, sillä KuPS oli sarjan kärkipään joukkueita.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.6.2026 klo 21:35, pääluokka Jalkapallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Ilkka-Pohjalainen, Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa VPS eteni välieriin rangaistuspotkuilla • FC Inter voitti SJK:n • Inter eteni Suomen Cupin välieriin.
VPS meni välieriin rankkareilla
VPS voitti Kuopion Palloseuran rangaistuspotkukilpailussa. Ottelu päättyi varsinaisessa pelissä 0-0. Rankkarikilpailu oli tiukka, mutta VPS onnistui paremmin. Tämä voitto oli yllätys, koska KuPS on ollut hyvä joukkue.
VPS voitti Kuopion Palloseuran rangaistuspotkukilpailussa ja eteni Suomen cupin välieriin. Varsinainen peliaika päättyi maalittomaan tasapeliin, mutta VPS oli taitavampi rankkareissa. Tämä voitto yllätti monet, sillä KuPS oli sarjan…
FC Inter eteni cupissa voitolla SJK:sta. Ottelu herätti muistoja aiemmista mestaruusjuhlista ja uusi stadion sai kiitosta katsojilta. Tapani Leimola, pitkäaikainen SJK:n kannattaja, nauttii uusista tiloista.
Jalkapallon Suomen Cupissa Inter voitti ottelun, jossa voittomaalin teki Janne-Pekka Laine. Seuraavassa vaiheessa Inter kohtaa VPS:n.
Vaasan Palloseura voitti Kuopion Palloseuran Suomen cupin puolivälierissä rangaistuspotkukilpailussa. Ottelu päättyi 0–0, mutta Vaasa voitti rangaistuspotkukilpailun maalein 5–4. KuPSin kapteeni Petteri Pennanen ja Valentin Gasc eivät onnistuneet rangaistuspotkuissaan.
Miesten Suomen cupin puolivälierissä KuPS hävisi VPS:lle rangaistuspotkukilpailussa. Ilves voitti FC Lahden, ja SJK:n ottelu Interiä vastaan päättyi vierasvoittoon. Välierissä kohtaavat VPS ja Inter sekä HJK ja Ilves.
Kuopion Palloseura hävisi Vaasan Palloseuralle rangaistuspotkukilpailussa Suomen cupin puolivälierissä. Ottelu päättyi varsinaisella peliajalla 0–0, mutta rangaistuspotkukilpailussa KuPS jäi 4–5 tappiolle. Tämä tulos katkaisi KuPSin matkan turnauksessa.
Kuopion Palloseura hallitsi peliä, mutta ei saanut maaleja aikaiseksi VPS:ää vastaan jalkapallon Suomen cupin puolivälierässä. Ensimmäinen puoliaika päättyi 0–0 tasatilanteeseen.
Kuopion Palloseura valitsee parhaat pelaajansa Suomen cupin puolivälieräottelussa Vaasan Palloseuraa vastaan. Ottelu pelataan Kuopion Keskuskentällä, ja maalilla torjuu Johannes Kreidl. KuPSin avauskentällinen…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #KuPS, #VPS
Kuopion Palloseura palaa tauolta Suomen cupin puolivälierään Vaasan Palloseuraa vastaan. Joukkue saattaa saada riveihinsä maajoukkueessa pelanneet Otto Ruopin ja Akseli Puukon. Myös…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #KuPS, #SuomenCup
Jalkapallon MM-kisoissa on useita tärkeitä ilmiöitä, joita kannattaa seurata. Kansainvälisesti arvostettu professori ja entinen ammattifutaaja tarjoaa käyttöoppaan kisojen ymmärtämiseen. Rakkaus jalkapalloon on…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Suomen naisten jalkapallomaajoukkue, Helmarit, voitti Portugalin 3–1 MM-karsintapelissä. Nea Lehtola teki ottelussa kaksi maalia ja kehui kotiyleisön tukea, joka energisoi joukkuetta. Vaikka…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Suomen alle 21-vuotiaiden jalkapallomaajoukkue voitti Norjan vierasottelussa 2-0. Onni Helén teki avausmaalin ja hankki rangaistuspotkun, jonka Matias Siltanen viimeisteli. Suomi on EM-karsinnoissa…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Tanskan jalkapallomaajoukkueen keskikenttäpelaaja Christian Eriksen on toipumassa sairaalasta ja odotetaan kotiutuvan pian. Eriksen menetti tajuntansa harjoitusottelussa, mutta hänen terveydentilansa on nyt hyvä.…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.