Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kokoomuksen Pihla Keto-Huovinen erotettiin eduskuntaryhmästä, ja Metsä Wood vähentää sata työtehtävää. Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Saara Keskitalo juoksi keskiviikkona Lahdessa 100 metrin aitojen uuden Suomen ennätyksen ajalla 12,64. Hän paransi omaa ennätystään kahdesti kilpailun aikana. Lotta Harala, ennätyksen entinen haltija, sijoittui kolmanneksi ajalla 12,79.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Saara Keskitalo juoksi keskiviikkona Lahdessa 100 metrin aitojen uuden Suomen ennätyksen ajalla 12,64. Hän paransi omaa ennätystään kahdesti kilpailun aikana. Lotta Harala, ennätyksen entinen haltija, sijoittui kolmanneksi ajalla 12,79.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.6.2026 klo 21:26, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Aamulehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Saara Keskitalo rikkoi Suomen ennätyksen • Saara Keskitalo rikkoi Suomen ennätyksen • Saara Keskitalo rikkoi 100 metrin ennätyksen.
Saara Keskitalo rikkoi Suomen ennätyksen
Saara Keskitalo juoksi uuden Suomen ennätyksen 100 metrin aidoissa. Hän teki sen keskiviikkona Lahdessa. Keskitalo paransi omaa ennätystään kahdesti. Lotta Harala oli kolmas ajalla 12,79.
Saara Keskitalo juoksi keskiviikkona Lahdessa 100 metrin aitojen uuden Suomen ennätyksen ajalla 12,64. Hän paransi omaa ennätystään kahdesti kilpailun aikana. Lotta Harala, ennätyksen entinen haltija, sijoittui kolmanneksi ajalla…
Saara Keskitalo voitti 100 metrin aitajuoksun Lahden GP-kilpailussa ajalla 12,64, mikä on uusi Suomen ennätys. Aiempi ennätys oli Lotta Haralan 12,65. Keskitalo paransi myös omaa aikaisempaa ennätystään.
Saara Keskitalo juoksi uuden Suomen ennätyksen naisten 100 metrin aitajuoksussa Lahdessa. Hän voitti finaalin ajalla 12,64, mikä alitti edellisen ennätyksen sadasosalla. Lotta Harala sijoittui finaalissa kolmanneksi ja juoksi…
Saara Keskitalo teki historiaa juoksemalla uuden Suomen ennätyksen 100 metrin aidoissa Lahden gp-kisoissa. Hänen aikansa, 12,64, ylitti Lotta Haralan aikaisemman ennätyksen 12,65. Harala sijoittui kolmanneksi ajalla 12,79.
Saara Keskitalo juoksi 100 metrin aitojen alkuerässä uuden ennätyksensä 12,73 sekuntia Lahdessa. Aika on lähes sekunnin kymmenyksen parempi kuin aiempi ennätys ja se on suomalaisaitureiden kaikkien aikojen neljänneksi…
Saara Keskitalo juoksi uuden ennätyksensä 100 metrin aidoissa Lahdessa. Hän paransi aikaisempaa aikaansa lähes sekunnilla, saavuttaen tuloksen 12,73. Tämä aika on suomalaisaitureiden kaikkien aikojen neljänneksi nopein.
Aitajuoksija Heidi Salminen on parantanut henkilökohtaista ennätystään lähes viiden vuoden tauon jälkeen. Hän juoksi uuden ennätyksen 59,07 sekuntia, mikä on merkittävä parannus edelliseen tulokseen verrattuna. Salminen on ollut…
Emma Zapletalová juoksi maailman parhaan ajan 400 metrin aitajuoksussa Roomassa. Hän pysäytti kellot aikaan 52,58 sekuntia, mikä on hänen uransa paras tulos.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Aitajuoksu, #Yleisurheilu
Saara Keskitalo saavutti toisen sijan 100 metrin aitajuoksussa Paavo Nurmi Gamesissa, sivuten omaa ennätystään ajalla 12,81. Lotta Harala oli finaalissa viides ajalla…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #SaaraKeskitalo, #LottaHarala
Yleisurheilukauden avauskisoissa Turussa Saara Keskitalo ja Lotta Harala kilpailevat naisten 100 metrin aitajuoksussa. Keskitalo on noussut kotimaiselle huipputasolle ja juoksi viime kaudella…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #SaaraKeskitalo, #LottaHarala
Oliver Helander saavutti kauden parhaan tuloksensa miesten keihäänheitossa Lahden gp-kilpailussa. Hän heitti 80,73 metriä ja sijoittui kolmanneksi. Kilpailun voitti Ukrainan Artur Felfner…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #LahdenGP, #Yleisurheilu
Timanttiliigan kilpailussa Tukholmassa Ilona Mononen sijoittui naisten 3 000 metrillä kuudenneksi ajalla 9.15,18. Kilpailun voitti tunisialainen Marwa Bouzayani, joka juoksi matkan aikaan…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomen urheiluliitto on julkaissut ensimmäiset kymmenen urheilijaa, jotka on valittu elokuisiin yleisurheilun EM-kisoihin. Valituista urheilijoista useimmat ovat jo saavuttaneet suoran tulosrajan. Lopulliset…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.