Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kokoomuksen Pihla Keto-Huovinen erotettiin eduskuntaryhmästä, ja Metsä Wood vähentää sata työtehtävää. Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Norjalainen hiihtotähti Kristine Ståvas Skistad on päättänyt vaihtaa valmentajaansa. Hän on harjoitellut henkilökohtaisen valmentajansa alaisuudessa, mutta nyt hänen uusi valmentajansa on Per Ola Gasmann. Uutinen on yllättänyt hiihtoyhteisön, sillä edellinen valmentaja oli ollut keskeinen tekijä Skistadin menestyksessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Norjalainen hiihtotähti Kristine Ståvas Skistad on päättänyt vaihtaa valmentajaansa. Hän on harjoitellut henkilökohtaisen valmentajansa alaisuudessa, mutta nyt hänen uusi valmentajansa on Per Ola Gasmann. Uutinen on yllättänyt hiihtoyhteisön, sillä edellinen valmentaja oli ollut keskeinen tekijä Skistadin menestyksessä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.6.2026 klo 19:16, pääluokka Talviurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kristine Ståvas Skistad vaihtaa valmentajaa • Kristine Ståvas Skistad vaihtaa valmentajaa.
Kristine Ståvas Skistad vaihtaa valmentajaa
Kristine Ståvas Skistad on norjalainen hiihtotähti. Hän on päättänyt vaihtaa valmentajaansa. Uusi valmentaja on Per Ola Gasmann, joka on valmentanut häntä aiemminkin. Tämä uutinen on yllättänyt hiihtoyhteisön, koska edellinen valmentaja oli tärkeä hänen menestykselleen.
Norjalainen hiihtotähti Kristine Ståvas Skistad on päättänyt vaihtaa valmentajaansa. Hän on harjoitellut henkilökohtaisen valmentajansa alaisuudessa, mutta nyt hänen uusi valmentajansa on Per Ola Gasmann. Uutinen on yllättänyt hiihtoyhteisön,…
Norjalainen hiihtotähti Kristine Ståvas Skistad on yllättäen päättänyt vaihtaa valmentajaansa. Hän ei ole harjoitellut Norjan maajoukkueen kanssa vuodesta 2021, vaan henkilökohtaisen valmentajansa kanssa. Uuden valmentajan, Per Ola Gasmannin,…
Norjan hiihtomaajoukkue on julkaissut 11 mieshiihtäjän kokoonpanon kaudelle 2026–27. Mukana ei ole aiemmin A-maajoukkueessa olleita Simen Krügeriä, Iver Andersenia ja Jan Thomas…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Norja, #Hiihto
Ruotsin hiihtomaajoukkue on päättänyt vaihtaa kokeneita hiihtäjiä nuorempiin. Mukana päätöksessä on viime MM-kisojen pronssimitalisti Oskar Svensson. Hän ja Marcus Grate pyrkivät jatkamaan…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Hiihto
Kaisa Mäkäräinen on valittu Suomen ampumahiihtoliiton U21-maajoukkueen toiseksi valmentajaksi. Mäkäräinen, entinen menestyksekäs ampumahiihtäjä, aloittaa tehtävässään Ilkka Jarvan alaisuudessa. Muutoksia on tullut myös…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Valmentaja
Norjan entinen hiihtotähti Therese Johaug ei voi osallistua heinäkuun 10 000 metrin kilpailuun, koska kenkäsäännöt ovat muuttuneet. Uuden säännön mukaan kengän pohjan…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Norja
Alatornion Pirkat oli 1990-luvulla miesten viestin ennakkosuosikki SM-hiihtoihin. Seura juhli mestaruutta viidesti kultaisella vuosikymmenellä. Voittoja saavutettiin useilla eri kokoonpanoilla.
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Hiihto
Petteri Koivisto, Suomen mestari maastohiihdossa, on siirtymässä Puijon Hiihtoseurasta Proski Ouluun. Koivisto on edustanut Puijon Hiihtoseuraa seitsemän vuoden ajan ja voitti mestaruuden…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Maastohiihto
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.