Nimipäivä:
Seppo
...

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Metsä Wood vähentää satoja työtehtäviä, ja Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen. Metsä Wood ilmoitti vähentävänsä yhteensä 100 työtehtävää…


Pride-tapahtuman järjestäjä pahoinpideltiin

Aihesivu: Pride-tapahtuman järjestäjä pahoinpideltiin

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Hämeenkyrössä järjestetyn Pride-tapahtuman juontaja Aleksi Tala on kertonut joutuneensa pahoinpidellyksi. Tapahtuman jälkeen hänet uhkailtiin ja lyötiin kasvoihin. Poliisi tutkii tapausta, joka liittyy Talan seksuaaliseen suuntautumiseen.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Rikos
  • Päivitetty 10.6.2026 klo 17:39
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Hämeenkyrössä järjestetyn Pride-tapahtuman juontaja Aleksi Tala on kertonut joutuneensa pahoinpidellyksi. Tapahtuman jälkeen hänet uhkailtiin ja lyötiin kasvoihin. Poliisi tutkii tapausta, joka liittyy Talan seksuaaliseen suuntautumiseen.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.6.2026 klo 17:39, pääluokka Rikos.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Hämeen Sanomat, Aamulehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pride-tapahtuman järjestäjä pahoinpideltiin • Pride-tapahtuman järjestäjä pahoinpideltiin • Pride-tapahtuman järjestäjä pahoinpideltiin.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 10.6.2026 klo 17:39.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Rikos.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Hämeenkyrö, #Pride, #AleksiTala.

Selkokielinen yhteenveto

Pride-tapahtuman järjestäjä pahoinpideltiin

Hämeenkyrössä oli Pride-tapahtuma, jossa juhlistettiin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia. Järjestäjä Aleksi Tala kertoi, että hänet pahoinpideltiin tapahtuman jälkeen. Hänet uhkailtiin ja lyötiin kasvoihin. Poliisi tutkii tapausta, joka liittyy Talan homoseksuaalisuuteen.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa.  Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.