Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Espoossa poliisi pysäytti rattijuopon, joka ajoi lapsi kyydissään. Kuljettaja yritti paeta U-käännöksellä ja ajoi punaisia päin, mutta poliisi sai hänet kiinni. Hänelle kirjattiin rattijuopumus ja törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Espoossa poliisi pysäytti rattijuopon, joka ajoi lapsi kyydissään. Kuljettaja yritti paeta U-käännöksellä ja ajoi punaisia päin, mutta poliisi sai hänet kiinni. Hänelle kirjattiin rattijuopumus ja törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.6.2026 klo 16:45, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, MTV Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rattijuoppo jäi kiinni Espoossa • Rattijuoppo teki u-käännöksen poliisin edessä • Rattijuoppo ajoi lapsi kyydissään Espoossa.
Rattijuoppo jäi kiinni Espoossa
Espoossa poliisi pysäytti rattijuopon, joka ajoi lapsi kyydissään. Kuljettaja yritti paeta U-käännöksellä ja ajoi punaisia päin. Poliisi sai hänet kiinni ja puhalsi. Kuljettajalle tuli rattijuopumus ja liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
Espoossa poliisi pysäytti rattijuopon, joka ajoi lapsi kyydissään. Kuljettaja yritti paeta U-käännöksellä ja ajoi punaisia päin, mutta poliisi sai hänet kiinni. Hänelle kirjattiin rattijuopumus ja törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
Länsi-Uudenmaan poliisi pysäytti useita päihtyneitä kuljettajia viikonloppuna. Yksi autoilija teki u-käännöksen ratsian nähdessään ja ajoi sitten päin punaisia. Kuljettaja, jolla oli lapsi kyydissä, jäi kiinni rattijuopumuksesta ja törkeästä…
Länsi-Uudenmaan poliisi on puuttunut vakavaan liikenneonnettomuuteen Espoontiellä, jossa kuljettaja teki u-käännöksen ratsian aikana. Kuljettaja ajoi punaisia päin ja puhalsi positiivisesti, paljastuen rattijuopumuksesta. Autossa oli myös lapsi, mikä korostaa…
Poliisi on päättänyt esitutkinnan helmikuussa Turun Varissuolla tapahtuneesta henkirikoksesta. 43-vuotias mies on tunnustanut tappaneensa 44-vuotiaan uhriin riidan seurauksena. Uhri löydettiin parvekkeelta yli…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Jyväskylässä tapahtui poliisioperaatio, joka liittyi epäiltyyn väkivaltarikokseen. Paikalla oli useita poliisi- ja pelastuslaitoksen yksiköitä, ja yksi henkilö otettiin kiinni tapon yrityksestä. Paikalliset…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Kokkolassa tapahtui väkivallanteko, jossa epäilty on 32-vuotias mies. Hänet vangittiin todennäköisin syin tapon yrityksestä ja laittomasta uhkauksesta. Väkivalta alkoi sanallisella uhkailulla ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Päihtynyt alaikäinen yritti ajaa sähköskuutilla poliisin päälle ja antoi väärät henkilötiedot. Poliisi tutkii tapausta rikosepäilynä. Nuori oli selvästi humalassa.
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Helsingin Kalasatamassa tapahtui epäilty pahoinpitely, jota poliisi tutkii. Sunnuntai-iltana saatu ilmoitus johti epäillyn miehen kiinniottoon. Poliisi selvittää tapausta ja rikosnimikkeet voivat muuttua…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Lapin poliisi on ottanut kiinni kaksi miestä erikoisessa tilanteessa. Kemijärvellä poliisipartio huomasi metsässä ajoneuvon, jonka päälle oli kaatunut puu. Yksi miehistä pakeni…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rattijuopumus, #Liikenneturvallisuus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.