Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
12 kuukauden euribor nousi 2,866 prosenttiin, mikä on nousua edellisestä 2,816 prosentista. Korkojen muutokset ovat olleet suurempia Iranin sodan aikana, ja EKP:n odotetaan nostavan ohjauskorkoa kesäkuussa. Myös lyhyemmät euribor-korot ovat nousseet.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
12 kuukauden euribor nousi 2,866 prosenttiin, mikä on nousua edellisestä 2,816 prosentista. Korkojen muutokset ovat olleet suurempia Iranin sodan aikana, ja EKP:n odotetaan nostavan ohjauskorkoa kesäkuussa. Myös lyhyemmät euribor-korot ovat nousseet.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.6.2026 klo 12:16, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Euribor-korot nousevat Iranin kriisin vuoksi.
Euribor-korot nousevat Iranin vuoksi
12 kuukauden euribor on noussut 2,866 prosenttiin. Tämä on enemmän kuin aiemmin. Korkojen nousu johtuu Iranin sodasta. Euroopan keskuspankki voi nostaa korkoja kesäkuussa.
12 kuukauden euribor nousi 2,866 prosenttiin, mikä on nousua edellisestä 2,816 prosentista. Korkojen muutokset ovat olleet suurempia Iranin sodan aikana, ja EKP:n odotetaan nostavan ohjauskorkoa kesäkuussa. Myös lyhyemmät…
Kahdentoista kuukauden euribor laski maanantaina 2,816 prosenttiin, mikä on alhaisempi kuin edellisen viikon 2,842 prosenttia. Samalla kuuden kuukauden euribor nousi 2,586 prosenttiin.…
Talous • jaetut avainsanat: #Euribor, #EKP
Metsä Wood vähentää yhteensä 100 työtehtävää muutosneuvottelujen seurauksena. Tämä johtaa 72 henkilön irtisanomiseen tai työtehtävän muutokseen. Neuvottelut koskivat yhtiön henkilöstöä sekä Suomessa…
Talous
Solidiumin hallituksen puheenjohtaja Jouko Karvinen on eronnut tehtävästään henkilökohtaisista syistä. Hän on toiminut hallituksessa vuodesta 2021 ja puheenjohtajana vuodesta 2022. Uudeksi puheenjohtajaksi…
Talous
Kelan etuusmenot kasvavat tänä vuonna 18,1 miljardiin euroon, vaikka hallitus on leikannut sosiaalietuuksia. Asumistuen lasku ja toimeentulotuen kasvu vaikuttavat tilanteeseen. Asiantuntijat arvioivat,…
Talous
Iceye, satelliittiyhtiö, on saavuttanut 10 miljardin euron arvon uuden rahoituskierroksen myötä. Yhtiö ennustaa liikevaihtonsa nousevan ensi vuonna miljardiin euroon. Perustaja Pekka Laurila…
Talous
Oxfam-kansalaisjärjestö kritisoi Euroopan suurimpien yritysten osinkopolitiikkaa, joka lisää eriarvoisuutta. Järjestön mukaan yli kaksi kolmasosaa voitoista jaetaan osakkeenomistajille, mikä heikentää investointeja ja vihreää…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.