Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Air Canadan entinen lentokapteeni on syytetty tuhansien matkustajien kuljettamisesta ilman asianmukaista lupakirjaa. 59-vuotias mies on lentänyt väärennetyllä lupakirjalla vuodesta 2009. Viranomaiset havaitsivat epäjohdonmukaisuuksia hänen lupakirjassaan, ja hänet poistettiin tehtävästään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Air Canadan entinen lentokapteeni on syytetty tuhansien matkustajien kuljettamisesta ilman asianmukaista lupakirjaa. 59-vuotias mies on lentänyt väärennetyllä lupakirjalla vuodesta 2009. Viranomaiset havaitsivat epäjohdonmukaisuuksia hänen lupakirjassaan, ja hänet poistettiin tehtävästään.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.6.2026 klo 13:09, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Entinen lentokapteeni huijasi lupakirjalla • Entinen lentäjä lensi ilman lupaa 17 vuotta.
Lentokapteeni huijasi lupakirjalla
Entinen lentokapteeni on syytetty huijauksesta. Hän on kuljettanut matkustajia ilman oikeaa lupakirjaa. Mies on lentänyt väärennetyllä lupakirjalla vuodesta 2009. Viranomaiset huomasivat ongelmat lupakirjassa ja poistoivat hänet tehtävästään.
Air Canadan entinen lentokapteeni on syytetty tuhansien matkustajien kuljettamisesta ilman asianmukaista lupakirjaa. 59-vuotias mies on lentänyt väärennetyllä lupakirjalla vuodesta 2009. Viranomaiset havaitsivat epäjohdonmukaisuuksia hänen lupakirjassaan, ja hänet poistettiin…
Entistä Air Canadan lentäjää Geoffrey Wallia vastaan on nostettu useita rikossyytteitä. Hän lensi väärennetyllä lentolupakirjalla lähes 17 vuotta, kuljettaen kymmeniä tuhansia matkustajia. Wall pidätettiin kesäkuussa 2025 rutiinitarkastuksessa.
Air Canada -lentoyhtiölle työskennelleen kapteenin epäillään lentäneen satoja lentoja ilman tarvittavaa lupaa lähes 17 vuoden ajan. Miehelle on nostettu syytteet petoksesta ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #AirCanada, #Kanada
Korkein oikeus on tuominnut kolmekymppisen miehen elinkautiseen vankeuteen avopuolisonsa murhasta. Mies puukotti naista useita kertoja tämän ollessa nukkumassa. Alun perin Itä-Suomen hovioikeus…
Rikos
Poliisi on päättänyt esitutkinnan helmikuussa Turun Varissuolla tapahtuneesta henkirikoksesta. 43-vuotias mies on tunnustanut tappaneensa 44-vuotiaan uhriin riidan seurauksena. Uhri löydettiin parvekkeelta yli…
Rikos
Jyväskylässä tapahtui poliisioperaatio, joka liittyi epäiltyyn väkivaltarikokseen. Paikalla oli useita poliisi- ja pelastuslaitoksen yksiköitä, ja yksi henkilö otettiin kiinni tapon yrityksestä. Paikalliset…
Rikos
Polarican entinen toimitusjohtaja Jukka Kristo sai ehdottoman vankeustuomion ja liiketoimintakiellon. Hänet tuomittiin yhdessä liikekumppaninsa kanssa 78 ihmiskaupasta, ja heidän on maksettava uhreilleen…
Rikos
Poliisi selvittää Oulun Knuutilankankaalla tapahtuneen puukotuksen mahdollisia yhteyksiä aiempiin väkivallantekoihin. Puukotuksessa mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella ja käytti halventavaa kieltä. Tämä on…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.