Nimipäivä:
Raili, Raila
13°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…


Tapahtumat varautuvat drooniuhkaan kesällä

Aihesivu: Tapahtumat varautuvat drooniuhkaan kesällä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Useat kesällä järjestettävät tapahtumat, kuten Hamina Tattoo ja Kotkan Meripäivät, ovat varautuneet drooniuhkaan. Turvallisuussuunnitelmissa on otettu huomioon droonit, vaikka virallisia ohjeita ei ole. Viranomaiset suosittelevat pysymään sisätiloissa drooniuhkatilanteessa.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Liikenne
  • Päivitetty 10.6.2026 klo 10:53
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Useat kesällä järjestettävät tapahtumat, kuten Hamina Tattoo ja Kotkan Meripäivät, ovat varautuneet drooniuhkaan. Turvallisuussuunnitelmissa on otettu huomioon droonit, vaikka virallisia ohjeita ei ole. Viranomaiset suosittelevat pysymään sisätiloissa drooniuhkatilanteessa.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.6.2026 klo 10:53, pääluokka Liikenne.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Helsingin Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tapahtumat varautuvat drooniuhkaan kesällä • Jukolan viestiin varaudutaan drooniuhkaan turvallisuussuunnitelmalla.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 10.6.2026 klo 10:53.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Liikenne.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #HaminaTattoo, #KotkanMeripäivät, #SavonlinnanOopperajuhlat.

Selkokielinen yhteenveto

Tapahtumat varautuvat drooniuhkaan

Kesällä on monia tapahtumia, kuten Hamina Tattoo ja Kotkan Meripäivät. Ne ovat varautuneet drooniuhkaan turvallisuussuunnitelmissa. Viranomaiset sanovat, että ulkona liikkuminen voi olla vaarallista. Suojautumiseen on vain muutama tunti aikaa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.