Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tämän vuoden jalkapallon MM-kisat laajenevat 32 joukkueesta 48 joukkueeseen. Turnauksessa on 12 neljän joukkueen lohkoa, joista kaksi parasta etenee pudotuspeleihin. Lisäksi kahdeksan parasta lohkokolmosta pääsee jatkoon pudotuspelivaiheeseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tämän vuoden jalkapallon MM-kisat laajenevat 32 joukkueesta 48 joukkueeseen. Turnauksessa on 12 neljän joukkueen lohkoa, joista kaksi parasta etenee pudotuspeleihin. Lisäksi kahdeksan parasta lohkokolmosta pääsee jatkoon pudotuspelivaiheeseen.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.6.2026 klo 08:00, pääluokka Jalkapallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jalkapallon MM-kisoissa uusi pelimuoto • Jalkapallon MM-kisoissa uusi pelimuoto.
Jalkapallon MM-kisat muuttuvat
Tänä vuonna jalkapallon MM-kisoissa on enemmän joukkueita. Kisoissa on 12 lohkoa, joissa on neljä joukkuetta. Lohkoista kaksi parasta pääsee pudotuspeleihin. Myös kahdeksan parasta kolmosta pääsee jatkoon. Pudotuspelit alkavat ensimmäisellä kierroksella.
Tämän vuoden jalkapallon MM-kisat laajenevat 32 joukkueesta 48 joukkueeseen. Turnauksessa on 12 neljän joukkueen lohkoa, joista kaksi parasta etenee pudotuspeleihin. Lisäksi kahdeksan parasta lohkokolmosta pääsee jatkoon pudotuspelivaiheeseen.
Jalkapallon MM-kisat laajenevat tänä vuonna 32 joukkueesta 48 joukkueeseen. Turnauksessa on 12 neljän joukkueen lohkoa, joista 32 joukkuetta etenee pudotuspeleihin. Pudotuspelivaiheessa pelit etenevät neljännesvälieriin ja siitä eteenpäin kohti…
Suomen naisten jalkapallomaajoukkue, Helmarit, voitti Portugalin 3–1 MM-karsintapelissä. Nea Lehtola teki ottelussa kaksi maalia ja kehui kotiyleisön tukea, joka energisoi joukkuetta. Vaikka…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Suomen alle 21-vuotiaiden jalkapallomaajoukkue voitti Norjan vierasottelussa 2-0. Onni Helén teki avausmaalin ja hankki rangaistuspotkun, jonka Matias Siltanen viimeisteli. Suomi on EM-karsinnoissa…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Tanskan jalkapallomaajoukkueen keskikenttäpelaaja Christian Eriksen on toipumassa sairaalasta ja odotetaan kotiutuvan pian. Eriksen menetti tajuntansa harjoitusottelussa, mutta hänen terveydentilansa on nyt hyvä.…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Christian Eriksenin tuupertuminen jalkapallo-ottelussa herätti laajaa huolta ja tukea. Tanskan pelaajat itkivät tapahtuman jälkeen, ja ottelu keskeytettiin. Eriksen on kuitenkin tajuissaan ja…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Saksan jalkapalloliitto on ilmoittanut, että 18-vuotias Lennart Karl ei voi pelata MM-turnauksessa loukkaantumisen vuoksi. Karl loukkaantui harjoituksissa, mutta hänen poissaolonsa ei vaikuta…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #MMkisat
Suomen jalkapallomaajoukkue Huuhkajat hävisi Unkarille 2–1 ystävyysottelussa. Unkari siirtyi johtoon kahdella maalilla ensimmäisellä puoliajalla, mutta Toni Miettinen teki Huuhkajille yhden maalin toisella…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.