Nimipäivä:
Impi, Immi
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Yhdysvallat toteutti uusia iskuja Iraniin, kohdistuen useisiin sotilaskohteisiin eri puolilla maata. YK:n pakolaisjärjestön mukaan kodeistaan paenneiden määrä väheni…


Kelan etuusmenot nousevat 18 miljardiin euroon

Aihesivu: Kelan etuusmenot nousevat 18 miljardiin euroon

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Kelan etuusmenot kasvavat tänä vuonna 18,1 miljardiin euroon, vaikka hallitus on leikannut sosiaalietuuksia. Asumistuen lasku ja toimeentulotuen kasvu vaikuttavat tilanteeseen. Asiantuntijat arvioivat, että leikkaukset ovat siirtäneet etuuksia toisiin muotoihin.

  • 6 juttua
  • 6 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 10.6.2026 klo 09:00
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Kelan etuusmenot kasvavat tänä vuonna 18,1 miljardiin euroon, vaikka hallitus on leikannut sosiaalietuuksia. Asumistuen lasku ja toimeentulotuen kasvu vaikuttavat tilanteeseen. Asiantuntijat arvioivat, että leikkaukset ovat siirtäneet etuuksia toisiin muotoihin.

Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.6.2026 klo 09:00, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Maaseudun Tulevaisuus, Ilta-Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kelan etuusmenot nousevat 18 miljardiin euroon • Kelan etuusmenot kasvavat yli 18 miljardiin • Kelan etuusmenot kasvavat 600 miljoonalla.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 10.6.2026 klo 09:00.
  • Koosteessa on nyt 6 juttua 6 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Kela, #Asumistuki, #Työttömyysetuus.

Selkokielinen yhteenveto

Kelan tuet nousevat 18 miljardiin

Kelan etuusmenot kasvavat tänä vuonna 18,1 miljardiin euroon. Tämä tapahtuu, vaikka hallitus on leikannut sosiaalietuuksia. Asumistuki on laskenut, mutta toimeentulotuki on kasvanut. Asiantuntijat uskovat, että raha on vain siirtynyt etuudesta toiseen.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa.  Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.