Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lempäälässä tapahtui öljyonnettomuus, kun varkaat kaatoivat noin 2 000 litraa polttoöljyä. Pelastuslaitoksen mukaan öljysäiliö kaatui tankkauspisteellä yön aikana. Maaperä on suojattu, joten vahingot ovat toistaiseksi vähäiset.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lempäälässä tapahtui öljyonnettomuus, kun varkaat kaatoivat noin 2 000 litraa polttoöljyä. Pelastuslaitoksen mukaan öljysäiliö kaatui tankkauspisteellä yön aikana. Maaperä on suojattu, joten vahingot ovat toistaiseksi vähäiset.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.6.2026 klo 10:31, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, MTV Uutiset, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Varkaat aiheuttivat öljyonnettomuuden Lempäälässä • Öljy vuoti Lempäälässä varkauden takia • Öljyonnettomuus Lempäälässä varkauden takia.
Varkaat kaatoivat öljyä Lempäälässä
Lempäälässä varkaat aiheuttivat öljyonnettomuuden. He kaatoivat noin 2 000 litraa polttoöljyä tankkauspisteellä. Pelastuslaitos kertoo, että öljysäiliö kaatui yön aikana. Maaperä on suojattu, joten vahingot ovat vähäiset. Saastunutta maata poistetaan paikalta.
Lempäälässä tapahtui öljyonnettomuus, kun varkaat kaatoivat noin 2 000 litraa polttoöljyä. Pelastuslaitoksen mukaan öljysäiliö kaatui tankkauspisteellä yön aikana. Maaperä on suojattu, joten vahingot ovat toistaiseksi vähäiset.
Lempäälässä tapahtui öljyonnettomuus, kun varkaat kaatoivat noin 2 000 litraa polttoöljyä tankkauspisteeltä. Pelastuslaitos on ryhtynyt toimiin vuodon rajoittamiseksi ja saastuneen maan poistamiseksi. Onnettomuus aiheutui säiliön kaatumisesta yön aikana.
Lempäälässä tapahtui öljyonnettomuus, jonka aiheuttivat varkaat. Pelastuslaitoksen mukaan noin 2 000 litraa polttoöljyä kaatui maahan tankkauspisteen säiliöstä. Onnettomuuden seurauksena saastunutta maata poistetaan alueelta.
Lempäälässä tapahtui suuri ympäristöonnettomuus, kun varkaat kaatoivat työmaalla olevan öljytankin. Tankista valui maahan noin 2000 litraa polttoöljyä, ja pelastuslaitos sai hälytyksen asiasta keskiviikkoaamuna. Poliisi tutkii tapausta ja selvittää,…
Pelastuslaitos sai hälytyksen suuresta ympäristöonnettomuudesta Lempäälässä keskiviikkoaamuna. Ensitietojen mukaan on kyseessä suuri öljyvahinko tai muu ympäristöonnettomuus. Tehtävälle lähetettiin kaksi pelastusyksikköä.
Kuivuus vaikuttaa edelleen vesistöjen tilaan ja kaivoveden laatuun. Vaikka sateet ovat parantaneet tilannetta joillakin alueilla, pohjaveden pinnat ovat matalalla erityisesti Itä-, Keski-…
Luonto ja ympäristö
Suomessa pesivien lintujen määrä on vähentynyt kuusi prosenttia viimeisen 20 vuoden aikana. Erityisesti Etelä- ja Keski-Suomessa lintukannat ovat heikentyneet, kun taas Pohjois-Pohjanmaalla,…
Luonto ja ympäristö
Kuntien kasvihuonekaasupäästöt ovat laskeneet noin neljä prosenttia vuodesta 2023 vuoteen 2024. Kulutussähkön, sähkölämmityksen ja kaukolämmön päästöt ovat vähentyneet merkittävästi. Poikkeuksena ovat kuitenkin…
Luonto ja ympäristö
Vantaanjoesta nostettiin auto, josta pulppusi öljyä. Operaatio alkoi tiistai-iltapäivällä Pukinmäen kohdalla. Öljyvuoto tapahtui lintujen pesimäajan aikana, mikä aiheuttaa huolta ympäristölle.
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Öljyvahinko
Vantaanjoen pohjasta Helsingissä on löydetty vanha auto, josta vuotaa öljyä. Pelastuslaitos on aloittanut ympäristövahingon torjuntatyöt ja asettanut puomeja öljyn keräämiseksi. Auto on…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Sukeltajat ovat onnistuneet kuvaamaan valkohain uiskentelemassa Välimerellä ensimmäistä kertaa. Havainto tapahtui Sisiliansalmessa, kun sukeltajat puhdistivat hylkyä. Hai lähestyi sukeltajia uteliaana ja kiersi…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.