Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvallat aloitti iskut Iraniin vastauksena Apache-helikopterin alasampumiseen. Centcomin mukaan operaatio on oikeasuhtainen vastaus Iranin aggressioon. Iranin media raportoi räjähdyksistä ja tilanne rauhoittui myöhemmin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvallat aloitti iskut Iraniin vastauksena Apache-helikopterin alasampumiseen. Centcomin mukaan operaatio on oikeasuhtainen vastaus Iranin aggressioon. Iranin media raportoi räjähdyksistä ja tilanne rauhoittui myöhemmin.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.6.2026 klo 01:50, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Yhdysvallat iski Iraniin • Yhdysvallat iski Iraniin taisteluhelikopterin pudotuksesta • Yhdysvallat iski Iraniin taisteluhelikopterin pudotuksesta.
Yhdysvallat iski Iraniin
Yhdysvallat teki iskuja Iraniin. Iskuja tehtiin, koska Iran oli ampunut alas Apache-helikopterin. Yhdysvaltain armeija sanoo, että iskut olivat itsepuolustusta. Iranin media kertoi, että tilanne rauhoittui myöhemmin.
Yhdysvallat aloitti iskut Iraniin vastauksena Apache-helikopterin alasampumiseen. Centcomin mukaan operaatio on oikeasuhtainen vastaus Iranin aggressioon. Iranin media raportoi räjähdyksistä ja tilanne rauhoittui myöhemmin.
Yhdysvallat on toteuttanut iskuja Iraniin vastauksena Iranin pudottamaan yhdysvaltalaiseen taisteluhelikopteriin. Iskut alkoivat puoliltaöin Suomen aikaa, mutta tarkkaa kohdetta ei ole kerrottu. Presidentti Trump korosti, että Yhdysvaltojen on reagoitava…
Yhdysvallat on toteuttanut iskuja Iraniin vastauksena taisteluhelikopterin pudottamiseen. Iskuista ilmoitti Yhdysvaltain Lähi-idän joukkojen komentokeskus Centcom. Presidentti Trump korosti, että vastaus Iranin tekoon on oltava voimakas.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmoittaa, että Lähi-idässä ollaan saavuttamassa rauhansopimus lähipäivinä. Hän kehui sopimusta erittäin hyväksi ja sanoi sen syntyvän kahden tai…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Iran
Yhdysvaltain armeijan Apache-taisteluhelikopteri putosi Hormuzinsalmen läheisyydessä. On epäselvää, johtuiko onnettomuus teknisestä viasta vai hyökkäyksestä. Kaksi miehistön jäsentä pelastettiin ilman vammoja, ja presidentti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hormuzinsalmi, #Trump
Iran on pudottanut Yhdysvaltojen Apache-taisteluhelikopterin Hormuzinsalmen alueella. Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump vaatii vastausta tälle teolle. Koneessa olleet lentäjät pelastettiin ilman vammoja.
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Iran, #Trump
Iranin jalkapalloliitto ilmoitti, että Yhdysvallat on pysäyttänyt lippujen jaon iranilaisille faneille kesän MM-kisoihin. Iranin liitto väittää, että heiltä on poistettu myönnetty lippukiintiö,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Iran, #Yhdysvallat
Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpilla on vaikeuksia estää Israelin pääministeri Benjamin Netanjahua jatkamasta sotaa Irania vastaan. Trump onnistui juuri ja juuri estämään Netanjahua…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Iran
Donald Trumpin hallinto on ajautunut sotaan Iraniin, vaikka hän lupasi lopettaa sodat. Tilanne on vaikea, ja Yhdysvaltojen ulospääsy sodasta on epävarma. Tämä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Iran
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.