Nimipäivä:
Ensio
16°C Helsinki

Verkkokaupat helpottavat ostosten peruuttamista

Aihesivu: Verkkokaupat helpottavat ostosten peruuttamista

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Verkkokauppojen on tarjottava kuluttajille uusi toiminto, jolla tilauksen voi peruuttaa. Muutos astuu voimaan 19. kesäkuuta ja se helpottaa kuluttajien lakisääteisten oikeuksien käyttöä. Peruuttamistoiminnon on oltava selkeästi esillä ja kuluttajalle on annettava vahvistus peruutuksesta.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 9.6.2026 klo 19:53
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Verkkokauppojen on tarjottava kuluttajille uusi toiminto, jolla tilauksen voi peruuttaa. Muutos astuu voimaan 19. kesäkuuta ja se helpottaa kuluttajien lakisääteisten oikeuksien käyttöä. Peruuttamistoiminnon on oltava selkeästi esillä ja kuluttajalle on annettava vahvistus peruutuksesta.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 19:53, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Verkkokaupat helpottavat ostosten peruuttamista • Verkkokaupat helpottavat ostosten peruuttamista.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 9.6.2026 klo 19:53.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Verkkokauppa, #Peruuttaminen, #Kuluttajaoikeus.

Selkokielinen yhteenveto

Verkkokaupat helpottavat peruuttamista

Verkkokauppojen on pakko tarjota uusi tapa peruuttaa tilauksia. Tämä muutos tulee voimaan 19. kesäkuuta. Kuluttajat voivat käyttää lakisääteistä peruuttamisoikeutta helpommin. Peruuttamistoiminto on oltava selvästi näkyvissä verkkosivustolla ja vahvistus peruutuksesta on annettava.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.