Nimipäivä:
Ensio
16°C Helsinki

Kaisa Mäkäräinen aloittaa valmentajana

Aihesivu: Kaisa Mäkäräinen aloittaa valmentajana

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Kaisa Mäkäräinen on nimitetty Suomen ampumahiihtoliiton U21-maajoukkueen toiseksi valmentajaksi. Mäkäräinen, entinen menestyksekäs ampumahiihtäjä, aloittaa uudessa roolissaan Ilkka Jarvan alaisuudessa. Muutoksia on tapahtunut myös nuorten MM-kisoissa, joissa alle 19-vuotiaiden sarjaa ei enää järjestetä.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Kulttuuri
  • Päivitetty 9.6.2026 klo 20:11
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Kaisa Mäkäräinen on nimitetty Suomen ampumahiihtoliiton U21-maajoukkueen toiseksi valmentajaksi. Mäkäräinen, entinen menestyksekäs ampumahiihtäjä, aloittaa uudessa roolissaan Ilkka Jarvan alaisuudessa. Muutoksia on tapahtunut myös nuorten MM-kisoissa, joissa alle 19-vuotiaiden sarjaa ei enää järjestetä.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 20:11, pääluokka Kulttuuri.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaisa Mäkäräinen aloittaa valmentajana • Kaisa Mäkäräinen on uusi valmentaja.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 9.6.2026 klo 20:11.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kulttuuri.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #KaisaMäkäräinen, #Ampumahiihto, #U21.

Selkokielinen yhteenveto

Kaisa Mäkäräinen on uusi valmentaja

Kaisa Mäkäräinen on saanut uuden työn. Hänestä tulee Suomen ampumahiihtoliiton U21-maajoukkueen toinen valmentaja. Hänen esimiehenään toimii Ilkka Jarva. Mäkäräinen on entinen huippuampumahiihtäjä, joka voitti MM-kultaa vuonna 2011. Hän lopetti uransa maaliskuussa 2020.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.