Nimipäivä:
Ensio
15°C Helsinki

Ukraina estää droonit Suomeen

Aihesivu: Ukraina estää droonit Suomeen

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi vakuutti pääministeri Petteri Orpolle, että Ukraina tekee kaikkensa estääkseen droonien harhautumisen Suomeen. Orpo korosti keskustelussa, että tilanne on suomalaisille vakava. Aiemmin on raportoitu, että ukrainalaisia drooneja on vahingossa päätynyt Suomen ilmatilaan.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 9.6.2026 klo 18:49
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi vakuutti pääministeri Petteri Orpolle, että Ukraina tekee kaikkensa estääkseen droonien harhautumisen Suomeen. Orpo korosti keskustelussa, että tilanne on suomalaisille vakava. Aiemmin on raportoitu, että ukrainalaisia drooneja on vahingossa päätynyt Suomen ilmatilaan.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 18:49, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukraina estää droonit Suomeen • Ukraina estää droonit Suomeen.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 9.6.2026 klo 18:49.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Ukraina, #Zelenskyi, #Orpo.

Selkokielinen yhteenveto

Ukraina estää droonit Suomeen

Ukraina yrittää estää droonien pääsyn Suomeen. Presidentti Zelenskyi kertoi pääministeri Orpolle, että tilanne on vakava. Orpo sanoi, että on tärkeää, ettei drooneja harhaudu Suomeen. Aiemmin on ollut tietoa, että drooneja on tullut vahingossa Suomeen.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.