Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Turkulainen Joonas huomasi takapihallaan liikettä, kun hän keitteli aamukahvia. Hän otti kameran esiin ja tallensi tapahtumat videolle. Video julkaistiin ensimmäisen kerran 8. kesäkuuta 2024.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Turkulainen Joonas huomasi takapihallaan liikettä, kun hän keitteli aamukahvia. Hän otti kameran esiin ja tallensi tapahtumat videolle. Video julkaistiin ensimmäisen kerran 8. kesäkuuta 2024.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 17:47, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Turkulainen tallensi erikoisen hetken takapihallaan.
Joonas tallensi erikoisen hetken
Turkulainen Joonas keitti aamukahvia. Hän huomasi liikettä takapihallaan. Joonas otti kameran ja tallensi tapahtumat. Video julkaistiin 8. kesäkuuta 2024.
Turkulainen Joonas huomasi takapihallaan liikettä, kun hän keitteli aamukahvia. Hän otti kameran esiin ja tallensi tapahtumat videolle. Video julkaistiin ensimmäisen kerran 8. kesäkuuta 2024.
Kuivuus vaikuttaa edelleen vesistöjen tilaan ja kaivoveden laatuun. Vaikka sateet ovat parantaneet tilannetta joillakin alueilla, pohjaveden pinnat ovat matalalla erityisesti Itä-, Keski-…
Luonto ja ympäristö
Suomessa pesivien lintujen määrä on vähentynyt kuusi prosenttia viimeisen 20 vuoden aikana. Erityisesti Etelä- ja Keski-Suomessa lintukannat ovat heikentyneet, kun taas Pohjois-Pohjanmaalla,…
Luonto ja ympäristö
Australiassa koira pelastettiin merihädästä, kun se oli päätynyt saarelle 800 metrin päähän rannasta. Pelastajat jahtasivat koiraa tunnin ajan ennen kuin se saatiin…
Luonto ja ympäristö
Turun seudulla suljetaan poistotekstiilin keräyspisteitä. Haisevat ja ötökkäiset vaatteet eivät kuulu keräykseen, ja on tärkeää tietää, mitä vanhoille vaatteille voi tehdä. Uudet…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Turku
Sukeltajat ovat onnistuneet kuvaamaan valkohain uiskentelemassa Välimerellä ensimmäistä kertaa. Havainto tapahtui Sisiliansalmessa, kun sukeltajat puhdistivat hylkyä. Hai lähestyi sukeltajia uteliaana ja kiersi…
Luonto ja ympäristö
Maanantaina sää on pääosin poutainen ja lämmin, lämpötilojen noustessa yli 20 asteen. Iltapäivällä etelä- ja keskiosiin kehittyy kumpupilviä, mutta sadekuuroja esiintyy vain…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.