Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Lohjalla tapahtui kalastajan hukkuminen, ja Pakistan, Saudi-Arabia sekä Turkki ovat solmineet puolustussopimuksen. Iäkäs kalastaja hukkui Lohjalla perjantaina.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomalaiskuluttajat ovat Euroopan varovaisimpia, vaikka talous piristyy. Tutkimuksen mukaan 73 prosenttia suomalaisista arvioi taloustilanteensa huonoksi. Yli puolet suomalaisista säästäisi ylimääräiset tulot sen sijaan, että käyttäisi ne kulutukseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomalaiskuluttajat ovat Euroopan varovaisimpia, vaikka talous piristyy. Tutkimuksen mukaan 73 prosenttia suomalaisista arvioi taloustilanteensa huonoksi. Yli puolet suomalaisista säästäisi ylimääräiset tulot sen sijaan, että käyttäisi ne kulutukseen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 17:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomalaiset kuluttajat ovat varovaisia.
Suomalaiset ovat varovaisia kuluttajia
Suomalaiset kuluttavat rahaa varovaisesti. He säästävät mieluummin kuin käyttävät ylimääräistä rahaa. 73 prosenttia suomalaisista pitää taloustilannetta huonona. Tämä on enemmän kuin muualla Euroopassa.
Suomalaiskuluttajat ovat Euroopan varovaisimpia, vaikka talous piristyy. Tutkimuksen mukaan 73 prosenttia suomalaisista arvioi taloustilanteensa huonoksi. Yli puolet suomalaisista säästäisi ylimääräiset tulot sen sijaan, että käyttäisi ne kulutukseen.
Kuntarahoituksen suhdanne-ennusteen mukaan Suomen talouskasvu on vahvaa, vaikka Lähi-idässä on sodan myllerrystä. Talous kasvoi ensimmäisellä neljänneksellä 0,9 prosenttia, mikä on toiseksi eniten…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Talous
Iceye, satelliittiyhtiö, on saavuttanut 10 miljardin euron arvon uuden rahoituskierroksen myötä. Yhtiö ennustaa liikevaihtonsa nousevan ensi vuonna miljardiin euroon. Perustaja Pekka Laurila…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Oxfam-kansalaisjärjestö kritisoi Euroopan suurimpien yritysten osinkopolitiikkaa, joka lisää eriarvoisuutta. Järjestön mukaan yli kaksi kolmasosaa voitoista jaetaan osakkeenomistajille, mikä heikentää investointeja ja vihreää…
Talous
Lapsilisien ostovoima on laskenut noin kolmanneksen 2000-luvulla, mikä näkyy lapsiperheköyhyyden kasvussa. Syynä on se, että lapsilisät eivät ole sidottu indeksiin, ja inflaatio…
Talous
Suomalaisten palkansaajien mediaanipalkka oli noin 3 620 euroa kuukaudessa vuonna 2024. Suurimmat ansiot löytyivät informaation ja viestinnän alalta, jossa mediaanipalkka oli lähes…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Oma Säästöpankki on hakenut konkurssiin Fincap-nimisen kiinteistösijoitusyhtiön, jonka saatavat ovat lähes 19 miljoonaa euroa. Fincapilla on kytköksiä Seinäjoen jalkapallokerhon pääomistajaan Raimo Sarajärveen.…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.