Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tammisaaressa Uudellamaalla on löydetty aikuinen ja alle kouluikäinen lapsi kuolleina vedestä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Monet yleisötapahtumat Suomessa ovat varautuneet drooniuhkaan kesällä. Turvallisuussuunnitelmissa on otettu huomioon mahdolliset droonit, jotka voivat harhautua tapahtuma-alueille. Erityisesti Kaakkois-Suomessa on havaittu riskejä droonien putoamiselle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Monet yleisötapahtumat Suomessa ovat varautuneet drooniuhkaan kesällä. Turvallisuussuunnitelmissa on otettu huomioon mahdolliset droonit, jotka voivat harhautua tapahtuma-alueille. Erityisesti Kaakkois-Suomessa on havaittu riskejä droonien putoamiselle.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 16:02, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kesän tapahtumat varautuvat drooniuhkaan • Kesän tapahtumat varautuvat drooniuhkaan.
Tapahtumat varautuvat drooniuhkaan
Monet tapahtumat Suomessa varautuvat drooniuhkaan kesällä. Turvallisuussuunnitelmissa on otettu huomioon mahdolliset droonit. Kaakkois-Suomessa on havaittu riskejä droonien putoamiselle. Ihmisiä kehotetaan pysymään sisätiloissa.
Monet yleisötapahtumat Suomessa ovat varautuneet drooniuhkaan kesällä. Turvallisuussuunnitelmissa on otettu huomioon mahdolliset droonit, jotka voivat harhautua tapahtuma-alueille. Erityisesti Kaakkois-Suomessa on havaittu riskejä droonien putoamiselle.
Tänä kesänä useat yleisötapahtumat ovat ottaneet huomioon drooniuhat turvallisuussuunnitelmissaan. Suomeen mahdollisesti harhautuvat droonit on huomioitu ohjeistuksessa, joka suosittaa siirtymistä tai pysymistä sisätiloissa. Tavoitteena on varmistaa osallistujien turvallisuus.
Onnettomuustutkintakeskus Otkes on aloittanut turvallisuustutkinnan Kannonkoskella tapahtuneesta pienkoneonnettomuudesta. Pienkone syöksyi metsään torstai-iltana, ja koneessa ollut 78-vuotias lentäjä kuoli myöhemmin sairaalassa. Kone oli…
Liikenne
Tykkimäen huvipuistossa 14 ihmistä on jäänyt noin 30 metrin korkeuteen pysähtyneeseen laitteeseen. Pelastuslaitos laskee heitä alas nostolava-autolla. Tilanne alkoi puoli kuuden aikaan.
Liikenne
Helsingissä tapahtuneessa bussiturmassa loukkaantunut nainen on kuollut sairaalassa. Onnettomuus tapahtui Senaatintorin kulmalla, kun pysäköity bussi valui ja törmäsi suojatietä ylittäneeseen naiseen. Poliisi…
Liikenne
Helsingissä tapahtui onnettomuus, jossa linja-auto ajautui naisen yli. Onnettomuushetkellä bussissa ei ollut kuljettajaa tai matkustajia. Bussiyhtiön toimitusjohtaja kertoi, että bussi oli juuri…
Liikenne
Lappeenrannassa tapahtui maanantai-iltana liikenneonnettomuus, jossa vuonna 2009 syntynyt mopoilija menehtyi. Henkilöauto törmäsi edessään ajaneeseen mopoilijaan suoralla tiellä. Poliisi tutkii tapausta törkeänä liikenneturvallisuuden…
Liikenne
Oulussa hälytysajossa ollut ambulanssi kolaroi henkilöauton kanssa ja kaatui kyljelleen. Onnettomuus tapahtui Kainuuntiellä lähellä yliopistollista keskussairaalaa. Potilas oli ambulanssissa, mutta hänen tilastaan…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.