Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Lohjalla tapahtui kalastajan hukkuminen, ja Pakistan, Saudi-Arabia sekä Turkki ovat solmineet puolustussopimuksen. Iäkäs kalastaja hukkui Lohjalla perjantaina.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lempäälässä on käynnissä pelastusoperaatio, jossa yritetään pelastaa ihminen vedestä. Pirkanmaan pelastuslaitos sai hälytyksen tiistaina klo 14.21 ja paikalle on lähetetty pelastus- ja ensihoitoyksiköitä. Tiedotusta asiasta jatketaan myöhemmin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lempäälässä on käynnissä pelastusoperaatio, jossa yritetään pelastaa ihminen vedestä. Pirkanmaan pelastuslaitos sai hälytyksen tiistaina klo 14.21 ja paikalle on lähetetty pelastus- ja ensihoitoyksiköitä. Tiedotusta asiasta jatketaan myöhemmin.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 15:22, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pelastusoperaatio Lempäälän uimarannalla • Pelastustehtävä käynnissä Lempäälässä • Pelastusoperaatio käynnissä Lempäälässä.
Pelastetaan ihminen uimarannalta
Lempäälässä uimarannalla pelastetaan ihmistä vedestä. Pelastuslaitos sai hälytyksen tiistaina kello 14.21. Paikalle on tullut pelastus- ja ensihoitoyksiköitä. Tiedotusta asiasta tulee lisää myöhemmin.
Lempäälässä on käynnissä pelastusoperaatio, jossa yritetään pelastaa ihminen vedestä. Pirkanmaan pelastuslaitos sai hälytyksen tiistaina klo 14.21 ja paikalle on lähetetty pelastus- ja ensihoitoyksiköitä. Tiedotusta asiasta jatketaan myöhemmin.
Pelastuslaitos on aloittanut pelastustehtävän Lempäälässä Ryynikän uimarannalla. Hälytys saatiin hieman ennen puoli kolmea iltapäivällä, ja pelastustoiminta on käynnissä. Pelastuslaitoksen ja ensihoidon yksiköt ovat paikalla.
Lempäälässä Ryynikän uimarannalla on käynnissä pelastusoperaatio, jossa yritetään pelastaa ihminen vedestä. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 14.21 ja paikalla on useita pelastus- ja ensihoitoyksiköitä. Tiedotteen mukaan lisää tietoa annetaan…
Lempäälässä pelastuslaitos on saanut hälytyksen ihmisen pelastamisesta vedestä Ryynikän uimarannalla. Pelastustoimet alkoivat kello 14.21, ja pelastuslaitos tiedottaa asiasta lisää myöhemmin. Tilanne on edelleen kesken.
Tykkimäen huvipuistossa 14 ihmistä on jäänyt noin 30 metrin korkeuteen pysähtyneeseen laitteeseen. Pelastuslaitos laskee heitä alas nostolava-autolla. Tilanne alkoi puoli kuuden aikaan.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Onnettomuustutkintakeskus Otkes on aloittanut turvallisuustutkinnan Kannonkoskella tapahtuneesta pienkoneonnettomuudesta. Pienkone syöksyi metsään torstai-iltana, ja koneessa ollut 78-vuotias lentäjä kuoli myöhemmin sairaalassa. Kone oli…
Liikenne
Lappeenrannan Terminaalinkadulla tapahtui onnettomuus, jossa henkilöauto törmäsi mopoilijaan. Vuonna 2009 syntynyt mopoilija kuoli tapahtumapaikalla. Poliisi tutkii tapausta törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja kuolemansyyntutkintana.
Liikenne
Helsingissä tapahtuneessa bussiturmassa loukkaantunut nainen on kuollut sairaalassa. Onnettomuus tapahtui Senaatintorin kulmalla, kun pysäköity bussi valui ja törmäsi suojatietä ylittäneeseen naiseen. Poliisi…
Liikenne
Helsingissä tapahtui onnettomuus, jossa linja-auto ajautui naisen yli. Onnettomuushetkellä bussissa ei ollut kuljettajaa tai matkustajia. Bussiyhtiön toimitusjohtaja kertoi, että bussi oli juuri…
Liikenne
Hailuodon kiinteä tieyhteys avautuu kesäkuun lopussa. Huikun sillan vedeneristystyöt on saatu päätökseen, ja jäljellä on enää asfaltointi sekä tukikaistojen teko. Avajaispäivä vahvistuu…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.