Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Lohjalla tapahtui kalastajan hukkuminen, ja Pakistan, Saudi-Arabia sekä Turkki ovat solmineet puolustussopimuksen. Iäkäs kalastaja hukkui Lohjalla perjantaina.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Iranin jalkapalloliitto on pyytänyt Fifalta apua, koska sen lippujakelu kannattajille on estetty MM-kisoissa. Liitto pitää ratkaisua epäoikeudenmukaisena ja vihjaa poliittisiin syihin. Iran aloittaa kisat Uutta-Seelantia vastaan 16. kesäkuuta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Iranin jalkapalloliitto on pyytänyt Fifalta apua, koska sen lippujakelu kannattajille on estetty MM-kisoissa. Liitto pitää ratkaisua epäoikeudenmukaisena ja vihjaa poliittisiin syihin. Iran aloittaa kisat Uutta-Seelantia vastaan 16. kesäkuuta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 13:36, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Iran syyttää epäreilusta kohtelusta MM-kisoissa.
Iran syyttää epäreilusta kohtelusta
Iranin jalkapalloliitto on pyytänyt apua Fifalta. Liitto sanoo, että sen lippujakelu on estetty MM-kisoissa. Tämä tapahtuu vain muutamia päiviä ennen kisoja. Iran aloittaa pelit Uutta-Seelantia vastaan 16. kesäkuuta.
Iranin jalkapalloliitto on pyytänyt Fifalta apua, koska sen lippujakelu kannattajille on estetty MM-kisoissa. Liitto pitää ratkaisua epäoikeudenmukaisena ja vihjaa poliittisiin syihin. Iran aloittaa kisat Uutta-Seelantia vastaan 16. kesäkuuta.
Yhdysvallat on evännyt maahanpääsyn jalkapallon MM-kisoihin valitulta somalialaistuomarilta Omar Abdulkadir Artanilta. Kansainvälinen jalkapalloliitto Fifa vahvisti asian, ja Artan ei voi tuomaroi kisoissa,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jalkapallo
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmoittaa, että Lähi-idässä ollaan saavuttamassa rauhansopimus lähipäivinä. Hän kehui sopimusta erittäin hyväksi ja sanoi sen syntyvän kahden tai…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Iran
Omar Artan, Afrikan vuoden tuomari 2025, ei saanut maahanpääsyä Yhdysvaltoihin. Hänen oli tarkoitus viheltää jalkapallon MM-kisoissa, mutta maahanpääsy evättiin Miamin lentokentällä ilman…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jalkapallo
Ghanan maajoukkueen varakapteenia Thomas Parteyta syytetään seitsemästä raiskauksesta ja yhdestä seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Oikeudenkäynnin on määrä alkaa kesäkuussa 2027, ja Partey on kiistänyt…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jalkapallo
Israel ilmoitti suorittaneensa iskuja sotilaskohteisiin Iranin länsi- ja keskiosissa. Iskujen kohteena oli muun muassa petrokemian tehdas. Iran vastasi omilla ohjusiskuillaan Israelia kohti.
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Iran
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi saapui Tallinnaan tapaamaan Viron presidentti Alar Karisia ja pääministeri Alexander Stubbin. Tapaaminen tapahtuu suljettujen ovien takana osana Pohjoismaiden…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.