Nimipäivä:
Seppo
14°C Helsinki

Iceye nousi 10 miljardin euron yhtiöksi

Aihesivu: Iceye nousi 10 miljardin euron yhtiöksi

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Iceye, satelliittiyhtiö, on saavuttanut 10 miljardin euron arvon uuden rahoituskierroksen myötä. Yhtiö ennustaa liikevaihtonsa nousevan ensi vuonna miljardiin euroon. Perustaja Pekka Laurila kertoo yhtiön kasvunäkymistä ja tulevaisuudesta Suomessa.

  • 6 juttua
  • 6 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 9.6.2026 klo 09:45
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Iceye, satelliittiyhtiö, on saavuttanut 10 miljardin euron arvon uuden rahoituskierroksen myötä. Yhtiö ennustaa liikevaihtonsa nousevan ensi vuonna miljardiin euroon. Perustaja Pekka Laurila kertoo yhtiön kasvunäkymistä ja tulevaisuudesta Suomessa.

Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 09:45, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä, Hämeen Sanomat, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Iceye nousi 10 miljardin euron yhtiöksi • Iceye nousee Suomen kolmanneksi arvokkaimmaksi startupiksi • Iceye nousee Suomen kolmanneksi arvokkaimmaksi startupiksi.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 9.6.2026 klo 09:45.
  • Koosteessa on nyt 6 juttua 6 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Iceye, #Oura, #Supercell.

Selkokielinen yhteenveto

Iceye nousi 10 miljardin euron yhtiöksi

Iceye on satelliittiyhtiö, joka on saanut 10 miljardin euron arvon. Yhtiö odottaa, että sen liikevaihto nousee ensi vuonna miljardiin euroon. Pekka Laurila kertoo, mitä yhtiössä tapahtuu seuraavaksi. Hän myös vastaa kysymykseen, pysyykö yhtiö Suomessa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.