Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Varkaudessa huoltoaseman katto romahti, ja lapsilisien ostovoima on laskenut merkittävästi. Lisäksi Nato-jäsenyyden kustannukset ovat edelleen epäselviä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Viime vuonna Suomessa rekisteröitiin 15 500 parisuhdeväkivaltarikosta, mikä on suurin luku vuodesta 2009. Aikuisten uhreja oli neljänneksen enemmän kuin edellisvuonna, ja alaikäistenkin määrä kasvoi. Suurin osa uhreista oli naisia, ja alaikäisten kohdalla poikien osuus oli tyypillisesti suurempi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Viime vuonna Suomessa rekisteröitiin 15 500 parisuhdeväkivaltarikosta, mikä on suurin luku vuodesta 2009. Aikuisten uhreja oli neljänneksen enemmän kuin edellisvuonna, ja alaikäistenkin määrä kasvoi. Suurin osa uhreista oli naisia, ja alaikäisten kohdalla poikien osuus oli tyypillisesti suurempi.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 09:10, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Parisuhdeväkivallan uhrit kasvavat Suomessa • Parisuhdeväkivalta kasvoi ennätyksellisesti • Pari- ja lähisuhdeväkivalta kasvoi ennätyslukemiin.
Parisuhdeväkivallan uhrit lisääntyvät
Suomessa on yhä enemmän parisuhdeväkivaltarikoksia. Viime vuonna uhreja oli 15 500, mikä on eniten sitten vuoden 2009. Aikuisten uhreja oli neljänneksen enemmän kuin edellisvuonna. Uhrit ovat enimmäkseen naisia, mutta alaikäisten kohdalla poikien osuus on suurempi.
Viime vuonna Suomessa rekisteröitiin 15 500 parisuhdeväkivaltarikosta, mikä on suurin luku vuodesta 2009. Aikuisten uhreja oli neljänneksen enemmän kuin edellisvuonna, ja alaikäistenkin määrä kasvoi. Suurin osa uhreista oli…
Viranomaisten tietoon tulleiden pari- ja lähisuhdeväkivaltarikosten uhrien määrä nousi viime vuonna 15 500:aan, mikä on viidenneksen enemmän kuin edellisvuonna. Luku on suurin sitten tilastoinnin aloittamisen vuonna 2009. Uhreista…
Suomessa raportoitiin viime vuonna 15 500 pari- ja lähisuhdeväkivallan uhria, mikä on eniten tilastoinnin aloittamisesta vuonna 2009. Uhrimäärä kasvoi viidenneksellä edellisvuodesta, ja erityisesti ulkomaalaistaustaisten lasten tilanne herättää huolta.…
Panu Pokkinen on saanut sairauskohtauksen ja on sairaalahoidossa Lissabonissa. Ylen uutistyö jatkuu normaalisti Krista Taubertin johdolla, eikä muutosten pitäisi näkyä lukijoille tai…
Kotimaa
Rovaniemellä kadonnut 14-vuotias poika on ollut poissa kotoa 8. toukokuuta lähtien. Hänet on nähty myös Tampereella ja Hämeenlinnassa. Poliisi pyytää kansalaisilta havaintoja…
Kotimaa
Inarissa isä ja poika jäivät puukasaan puristuksiin, mutta pelastajat onnistuivat pelastamaan heidät nopeasti. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja paikalle saapui useita pelastusyksiköitä. Tehokkaan…
Kotimaa
Helsingissä on kadonnut 5-vuotias poika, joka nähtiin viimeksi Kontulan metroasemalla. Poliisi pyytää kansalaisilta havaintoja pojasta, joka oli pukeutunut tummansinisiin vaatteisiin. Havainnot tulee…
Kotimaa
Joensuussa on kadonnut 14-vuotias poika, jota poliisi etsii. Poika on nähty viimeksi tiistaina 2. kesäkuuta, ja hänen epäillään matkustaneen pääkaupunkiseudulle. Poliisi pyytää…
Kotimaa
Kiinan kansalaisten muodostama yritysverkosto on ostanut useita kiinteistöjä Suomesta, mukaan lukien kohteita lähellä puolustusvoimien alueita. Puolustusministeriö on puuttunut näihin kauppoihin ja kieltänyt…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.