Nimipäivä:
Ensio
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Varkaudessa huoltoaseman katto romahti, ja lapsilisien ostovoima on laskenut merkittävästi. Lisäksi Nato-jäsenyyden kustannukset ovat edelleen epäselviä.


Yhdysvaltain Apache-kopteri putosi Hormuzinsalmella

Aihesivu: Yhdysvaltain Apache-kopteri putosi Hormuzinsalmella

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Yhdysvaltain armeijan Apache-taisteluhelikopteri putosi Hormuzinsalmen läheisyydessä. On epäselvää, johtuiko onnettomuus teknisestä viasta vai hyökkäyksestä. Kaksi miehistön jäsentä pelastettiin ilman vammoja, ja presidentti Trump vahvisti, että lentäjät ovat kunnossa.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 9.6.2026 klo 08:31
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Yhdysvaltain armeijan Apache-taisteluhelikopteri putosi Hormuzinsalmen läheisyydessä. On epäselvää, johtuiko onnettomuus teknisestä viasta vai hyökkäyksestä. Kaksi miehistön jäsentä pelastettiin ilman vammoja, ja presidentti Trump vahvisti, että lentäjät ovat kunnossa.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 08:31, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, MTV Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Yhdysvaltain Apache-kopteri putosi Hormuzinsalmella • Yhdysvaltojen helikopteri putosi Hormuzinsalmella.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 9.6.2026 klo 08:31.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Apache, #Hormuzinsalmi, #Yhdysvallat.

Selkokielinen yhteenveto

Apache-kopteri putosi Hormuzinsalmella

Yhdysvaltain Apache-taisteluhelikopteri putosi maahan Hormuzinsalmen lähellä. On epäselvää, miksi kopteri putosi. Kaksi lentäjää pelastettiin ja he ovat kunnossa. Sota alueella on kestänyt yli 100 päivää. Taistelut ovat jatkuneet Israelin ja Iranin välillä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.