Nimipäivä:
Ensio
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Varkaudessa huoltoaseman katto romahti, ja lapsilisien ostovoima on laskenut merkittävästi. Lisäksi Nato-jäsenyyden kustannukset ovat edelleen epäselviä.


Suomen puolustusmenot voivat tuplaantua

Aihesivu: Suomen puolustusmenot voivat tuplaantua

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Parlamentaarinen työryhmä ehdottaa Suomen puolustusmenojen tuplaamista vuoteen 2030 mennessä. Raportti korostaa Venäjän sotilaallista uhkaa ja tarpeita varautua siihen. Puolustusministeri Antti Häkkänen toteaa, että tulevat hallitukset päättävät, kuinka paljon puolustukseen panostetaan.

  • 2 juttua
  • 1 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 9.6.2026 klo 07:33
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Parlamentaarinen työryhmä ehdottaa Suomen puolustusmenojen tuplaamista vuoteen 2030 mennessä. Raportti korostaa Venäjän sotilaallista uhkaa ja tarpeita varautua siihen. Puolustusministeri Antti Häkkänen toteaa, että tulevat hallitukset päättävät, kuinka paljon puolustukseen panostetaan.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 07:33, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomen puolustusmenot voivat tuplaantua • Suomen puolustusmenot voivat tuplaantua.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 9.6.2026 klo 07:33.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Suomi, #AnttiHäkkänen, #Puolustus.

Selkokielinen yhteenveto

Suomen puolustusmenot voivat kasvaa paljon

Työryhmä ehdottaa, että Suomen puolustusmenot tuplaantuvat vuoteen 2030 mennessä. Raportissa kerrotaan Venäjän uhasta ja varautumisen tarpeista. Puolustusministeri Antti Häkkänen sanoo, että tulevat hallitukset päättävät, kuinka paljon rahaa puolustukseen laitetaan. Tarpeet ovat suuret ja ylittävät Naton suositukset.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.