Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Juhannuksen sääennusteet lupaavat vaihtelevaa ja epävakaata säätä. Etelä- ja Keski-Suomessa lämpötilat liikkuvat 15–20 asteen välillä, mutta hellerajaa ei ylitetä missään. Sateita on odotettavissa eri puolilla maata, ja juhannuspäivä näyttää olevan aattoa sateisempi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Juhannuksen sääennusteet lupaavat vaihtelevaa ja epävakaata säätä. Etelä- ja Keski-Suomessa lämpötilat liikkuvat 15–20 asteen välillä, mutta hellerajaa ei ylitetä missään. Sateita on odotettavissa eri puolilla maata, ja juhannuspäivä näyttää olevan aattoa sateisempi.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 06:05, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Juhannuksen sää vaihtelee eri puolilla Suomea.
Juhannuksen sää vaihtelee Suomessa
Juhannuksen sää ei ole selkeä. Etelä- ja Keski-Suomessa on 15–20 astetta lämmintä. Sateita on luvassa eri puolilla maata. Juhannuspäivä näyttää olevan sateisempi kuin juhannusaatto.
Juhannuksen sääennusteet lupaavat vaihtelevaa ja epävakaata säätä. Etelä- ja Keski-Suomessa lämpötilat liikkuvat 15–20 asteen välillä, mutta hellerajaa ei ylitetä missään. Sateita on odotettavissa eri puolilla maata, ja juhannuspäivä…
Meteorologi varoittaa mahdollisista tuulituhoista juhannuksen aikana. Alkuviikolla Etelä-Suomessa nautitaan lämpimästä säästä, mutta Pohjois-Suomessa kylmä säärintama tuo mukanaan ukkosia ja sadekuuroja. Juhannusviikon sääennuste…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Juhannus, #Sää
Maanantaina sää on pääosin poutainen ja lämmin, lämpötilojen noustessa yli 20 asteen. Iltapäivällä etelä- ja keskiosiin kehittyy kumpupilviä, mutta sadekuuroja esiintyy vain…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää
Tuore kesäennuste ennustaa hellejaksoja heinäkuulle ja elokuulle. Koko kesä tulee olemaan keskimääräistä lämpimämpi, ja syyskuussa voi olla vielä kesäisiä lämpötiloja. Ennuste perustuu…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Foreca, #Sää
Suomessa on sunnuntaina aurinkoinen ja poutainen sää, vaikka Pohjanmaalla ja keskiosassa esiintyy paikallisia sateita. Lämpötilat vaihtelevat 20 ja 25 asteen välillä. Alkavalla…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Foreca
Kesäkuun sää on tavanomaista lämpimämpi, ja juhannuksena odotetaan helteitä. Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskus arvioi, että lämpötilat nousevat jopa kymmeneen astetta tavanomaista korkeammalle,…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Juhannus, #Sää
Suomen etelä- ja keskiosassa sää viilenee tavanomaiselle tasolle, kun etelästä saapuu säärintama. Tämä tuo mukanaan jatkuvia sateita ja mahdollisesti salamoita. Pohjoisessa sää…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.