Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Joe Bidenin syöpä on levinnyt luustoon, ja Espanja aloittaa rajatarkastukset Italiasta. Wall Street nousi heikkojen työllisyyslukujen myötä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pitkän linjan demari Tuula Väätäinen ilmoitti jättävänsä eduskunnan tämän kauden jälkeen. Hänen päätöksensä on osa laajempaa arviointia Savo-Karjalan vaalipiirin kansanedustajien onnistumisesta. Väätäinen on tunnettu mielipiteistään ja roolistaan takarivissä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pitkän linjan demari Tuula Väätäinen ilmoitti jättävänsä eduskunnan tämän kauden jälkeen. Hänen päätöksensä on osa laajempaa arviointia Savo-Karjalan vaalipiirin kansanedustajien onnistumisesta. Väätäinen on tunnettu mielipiteistään ja roolistaan takarivissä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 05:00, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tuula Väätäinen jättää eduskunnan • Väätäinen ei halua ministeriksi.
Tuula Väätäinen lähtee eduskunnasta
Tuula Väätäinen on demari, joka jättää eduskunnan tämän kauden jälkeen. Hän on ollut pitkään kansanedustajana ja jakaa mielipiteitään avoimesti. Väätäinen on osa Savo-Karjalan vaalipiirin arviointia. Hänen päätöksensä herättää keskustelua.
Pitkän linjan demari Tuula Väätäinen ilmoitti jättävänsä eduskunnan tämän kauden jälkeen. Hänen päätöksensä on osa laajempaa arviointia Savo-Karjalan vaalipiirin kansanedustajien onnistumisesta. Väätäinen on tunnettu mielipiteistään ja roolistaan takarivissä.
Kansanedustaja Tuula Väätäinen kertoo, ettei hän ole koskaan halunnut ministeriksi. Hän myöntää, että vaikuttaa mieluiten taustalla, eikä etsi näkyvää roolia politiikassa.
Karoliina Partanen, ensimmäisen kauden kansanedustaja, voitti kokoomuksen varapuheenjohtajavaalin suurimmalla äänimäärällä. Hänen valintansa oli yllätys, sillä Antti Häkkänen oli perinteinen ykkönen. Partanen on…
Politiikka
Kokoomus on päättänyt, että aborttioikeus tulisi kirjata perustuslakiin. Puoluekokous hyväksyi aloitteen, jonka teki Kokoomuksen Naisten Liitto. Aloitteen taustalla on halu vahvistaa naisten…
Politiikka
RKP:n puoluekokouksessa Vantaalla valittiin puheenjohtajisto jatkamaan tehtävissään. Anders Adlercreutz jatkaa opetusministerinä ja puolueen puheenjohtajana, sillä muita ehdokkaita ei ollut. Varapuheenjohtajina toimivat edelleen…
Politiikka
Kokoomus päättää tänään varapuheenjohtajistostaan puoluekokouksessaan Jyväskylässä. Ehdolla on kuusi henkilöä, joista valitaan kolme. Puolustusministeri Antti Häkkänen ja kansanedustaja Karoliina Partanen hakevat jatkoa,…
Politiikka
Antti Kaikkonen on valittu jatkamaan keskustan puheenjohtajana ilman vastaehdokkaita. Hän kehotti puolueväkeä keskittymään ensi kevään eduskuntavaaleihin ja esitteli puolueen talouslinjauksia. Kaikkonen korosti,…
Politiikka
Markku Siponen on valittu keskustan varapuheenjohtajaksi puoluekokouksessa Tampereella. Hänet valittiin yhdessä Hilkka Kemppin ja Markus Lohin kanssa. Valinta tapahtui tänään.
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.